Wiedząc, jakie przelewy oferuje nasz bank i na jakich zasadach one działają, możemy dopasować typ zlecenia do aktualnej sytuacji. Zapomniany rachunek, czy brak numeru rachunku odbiorcy nie musi być już problemem. Sprawdźmy zatem przelewy krajowe w Santander Bank Polska. W artykule wyjaśniamy, m.in. jakie rodzaje transferów są dostępne oraz ile kosztuje każdy z nich.
Zacznijmy od pakietu podstawowych informacji na temat transferów krajowych w Santanderze. Całość podzieliliśmy na szereg akapitów dla wybranych kategorii.
Po pierwsze – dostępne typy przelewów. I tak klienci detaliczni mają do dyspozycji:
Po drugie – koszty przelewów. W tabeli poniżej prezentujemy, ile za transfery krajowe zapłacą posiadacze rachunków osobistych dostępnych w Santander Bank Polska.
Koszt przelewu | Konto Santander do 26 lat | Konto Santander powyżej 26 lat | Konto Santander Max | Konto Select |
---|---|---|---|---|
Przelew internetowy | 0 zł | |||
Przelew w oddziale | 5 zł | 10 zł | 8 zł | |
Przelew natychmiastowy Express Elixir i BlueCash | 0 zł | |||
Przelew BLIK na telefon | 0 zł | |||
Przelew SORBNET | 35 zł |
Po trzecie – maksymalne limity przelewów i tryb realizacji. W tabeli prezentujemy, jak wygląda to w Santanderze.
Limit kwotowy / ilościowy | Tryb realizacji | |
Przelew zwykły | do 125 000 zł dziennie* / bez ograniczeń ilościowych | do 1 dnia roboczego |
Przelew natychmiastowy Express Elixir | do 5 000 zł jednorazowo/ bez ograniczeń ilościowych | Natychmiast (także w weekendy i święta) |
Przelew natychmiastowy BlueCash | do 20 000 zł jednorazowo/ bez ograniczeń ilościowych | |
Przelew BLIK na telefon | do 5 000 zł jednorazowo** / bez ograniczeń ilościowych | |
Przelew SORBNET | Bez ograniczeń ilościowych i kwotowych | do godziny (jeśli zlecimy go do 15:00) |
Wyobraźmy sobie, że do 10 każdego miesiąca musimy opłacać ważny rachunek, a wypłatę otrzymujemy na konto tego samego dnia po 15:00. Zlecając zwykły przelew Elixir, nie mamy pewności, że środki dotrą do odbiorcy na czas. Co zrobić w takiej sytuacji?
Doskonałym wyjściem będzie przelew ekspresowy, który działa 365 dni w roku, 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. W tym wypadku nie ma znaczenia, czy wysyłamy pieniądze w weekend, w Nowy Rok, czy w środku nocy – pieniądze w kilkanaście sekund (max. 15 minut) trafią na docelowy rachunek.
Klienci Santander Bank Polska mogą wybrać Express Elixir lub BlueCash. To ważne szczególnie ze względu na obowiązujące limity. Przelewem Express Elixir jednorazowo wyślemy maksymalnie 5 tys. zł, natomiast BlueCash – do 20 tys. zł.
Tutaj ograniczenia się kończą, ponieważ Santander to jak na razie jedyny bank z rankingu kont osobistych, który bezwarunkowo nie pobiera prowizji za transfery w trybie ekspres (dotyczy to obu systemów).
Przelewem natychmiastowym nie wyślemy środków na rachunki organów celnych, ZUS-u lub Urzędów Skarbowych.
BLIK-iem także zrobimy przelew w ekspresowym tempie w weekendy oraz święta i to bez znajomości numeru rachunku odbiorcy. Również w tym przypadku, klienci Santandera nie muszą martwić się o koszty, ponieważ za korzystanie z BLIK-a bank nie pobiera prowizji.
Pamiętajmy jednak, że odbierać i wysyłać przelewy na telefon mogą jedynie te osoby, które są użytkownikami bankowych aplikacji mobilnych. Dodatkowo obowiązują limity kwotowe. W Santander Bank Polska przelew BLIK do innego banku nie może przekroczyć kwoty 5 tys. zł. Natomiast dla przelewu wewnętrznego limit wynosi 10 tys. zł.
Przejdźmy teraz do praktyki i sprawdźmy, jak zlecić przelew BLIK w Santander mobile.
Ze względu na to, że przelewy BLIK, Express Elixir i BlueCash realizowane są najczęściej w ciągu kilkunastu sekund, nie da się ich cofnąć. Właśnie dlatego zawsze warto sprawdzić, czy numer telefonu lub rachunku są poprawne. O tym, jakie zlecenia i kiedy da się zatrzymać oraz jak to zrobić pisaliśmy w artykułach: Jak cofnąć przelew do oszusta?; Jak cofnąć przelew i odzyskać pieniądze?
System SORBNET nie ma ograniczeń kwotowych. Wyślemy nim zarówno 2 tys. zł, jak i kilka mln zł, a środki trafią na docelowe konto w ciągu godziny. Musimy jednak pamiętać o dwóch kwestiach:
Zlecając nowy przelew w bankowości internetowej Santander, jako typ przelewu możemy zaznaczyć: zwykły Elixir oraz natychmiastowy Express Elixir lub BlueCash. Niestety, nie ma tu opcji przelewu SORBNET, tą opcję trzeba włączyć w ustawieniach. Jak to zrobić opisujemy poniżej, alternatywnie zawsze możemy taki przelew zlecić w oddziale.
To tyle, całość na screenach poniżej:
Zlecenia powyżej 1 mln zł są obligatoryjnie realizowane przez system SORBNET.
Nie zawsze domyślnie ustawiony limit przelewów nam odpowiada. Na szczęście, możemy go zmienić samodzielnie w bankowości elektronicznej. Poniżej wyjaśniamy, jak to zrobić w Santander internet.
W Santander Bank Polska poprzez bankowość elektroniczną możemy samodzielnie zwiększyć dzienny limit przelewów do 125 tys. zł. Jeśli chcemy podwyższyć tę kwotę, należy udać się do placówki banku lub połączyć się z wideodoradcą. Jak widać zwieszenie limitu przelewów w Santanderze jest całkiem proste.
Aby zmienić limit przelewów BLIK, wykonujemy kroki jak w poprzednim akapicie dotyczącym zmiany limitu przelewu, tym razem modyfikacji dokonujemy w polu „w aplikacji Santander mobile” (pole zaznaczone na screenie poniżej). Maksymalny limit to 10 000 PLN.
Oprócz zleceń krajowych, posiadacze rachunków osobistych w Santander Bank Polska, mogą wysyłać środki także za granicę. Do dyspozycji mają przelewy SEPA (tylko w euro) oraz SWIFT (dowolna waluta).
Instrukcję krok po kroku, jak zlecić transfer zagraniczny w Santanderze oraz informacje o tym, ile kosztują i jak długo idą tego typu przelewy, znajdziecie w linku.
To zależy. Przelewy ekspresowe takie jak BlueCash, Express Elixir, czy BLIK docierają najczęściej w ciągu kilkunastu sekund (do 15 minut). Są realizowane także w weekendy i święta.
Przelewy SORBNET także możemy zaliczyć do transferów w trybie ekspres, ponieważ środki trafiają na docelowe konto w ciągu godziny, o ile złożymy dyspozycje do 15:00. Z tym wyjątkiem, że są one realizowane jedynie w dni robocze.
Najdłużej idzie przelew zwykły, ponieważ tak jak SORBNET działa wyłącznie w dni robocze, a dodatkowo jest uzależniony od sesji wychodzących / przychodzących w Santander Bank Polska oraz w banku odbiorcy. W zależności od godziny i daty dyspozycji przyjdzie nam na niego czekać od kilku godzin do 1 dnia roboczego.
Na koniec krótkie podsumowanie. Otóż pod względem kosztów oferta przelewów w Santanderze wygląda atrakcyjnie. Klienci tego banku za darmo wyślą nie tylko przelewy standardowe, ale także przelewy na telefon BLIK oraz przelewy ekspresowe i to w 2 wariantach do wyboru – Express Elixir lub BlueCash. Zapłacić trzeba jedynie za przelew SORBNET lub zwykły złożony w oddziale.
Dodatkowo propozycja Santandera zawiera także zlecenia stałe, czyli sposób na to, aby rachunki zawsze były opłacone na czas.
Kwestią, do której można by się przyczepić jest niski limit dla przelewu zwykłego. Da się go podwyższyć, jednak wymaga to wizyty w placówce lub kontaktu z wideodoradcą. Dlatego, jeśli planujemy przesłanie większej kwoty, warto wcześniej wprowadzić zmiany.
Sesje przychodzące w Santander Bank Polska są w godzinach: 10:30, 14:30 i 17:00. Jeśli czekamy na przelew, właśnie w tych godzinach warto sprawdzać stan rachunku. Natomiast sesje wychodzące – o 8:15, 12:15, 14:45.
Tak, klienci Santander Bank Polska mają do wyboru dwa warianty przelewów ekspresowych – Express Elixir oraz BlueCash. W ofercie jest także przelew na telefon BLIK.
W Santander Bank Polska przelewy natychmiastowe są bezwarunkowo za darmo. Dotyczy to zarówno transferów Express Elixir, jak i BlueCash.
Czas oczekiwania na zwykły przelew Elixir to kilka godzin lub max. 1 dzień roboczy (zależy od godziny i daty zlecenia). Przelew SORBNET zostanie zrealizowany w ciągu godziny, jeśli nadawca złoży dyspozycję do 15:00 w dzień roboczy. Natomiast przelewy ekspresowe i BLIK docierają do odbiorcy maksymalnie w ciągu 15 minut (zazwyczaj kilkanaście sekund).
Źródła: