Santander Bank Polska

Santander Bank Polska to trzeci pod względem wielkości aktywów i liczby klientów bank komercyjny w Polsce. Wcześniej znany był jako Bank Zachodni WBK. Jest wyróżniany w konkursach krajowych i doceniany na rynku międzynarodowym, m.in. za wysoką wielokanałową jakość obsługi. Jego misją jest „pomaganie klientom indywidualnym i biznesowym w osiąganiu codziennych sukcesów”.

0

Santander Bank Polska jest uniwersalnym bankiem depozytowo-kredytowym. Działa jako spółka akcyjna. Z jego usług korzysta już ponad 5 mln klientów. Posiada około 1700 bankomatów oraz wpłatomatów i ponad 660 placówek. Zatrudnia prawie 11 tys. pracowników. Od 2016 roku jego prezesem jest Michał Gajewski. Kapitał zakładowy banku wynosi 1 021 893 tyś zł.

Jak to się zaczęło?

W 1857 roku w hiszpańskim mieście Santander powstał Banco Santander Central Hispano. Przez kolejne dziesięciolecia rozszerzał swoja działalność na inne kraje. Aktualnie Grupa Santander obecna jest nie tylko w Europie, ale także w Azji oraz Ameryce Północnej i Południowej.

By przejść do początków Banku Santander w Polsce,trzeba cofnąć się do 1989 roku, kiedy to w polskim sektorze bankowym pojawiły się Bank Zachodni i Wielkopolski Bank Kredytowy. Nie od razu, jednak należały one do Grupy Santander. Wcześniej 60% udziałów WBK i 80% Banku Zachodniego należało do irlandzkiego banku AIB.

W 2001 roku w wyniku połączenia dwóch wspomnianych wyżej instytucji powstaje Bank Zachodni WBK. W 2003 roku hiszpański Santander Bank pojawia się w Polsce, a dopiero w 2011 roku Banco Santander S.A. przejmuje większość udziałów Banku Zachodniego WBK. W kolejnych latach BZ WBK łączy się z Kredyt Bankiem (2013 r.) i zyskuje część udziałów Deutsche Banku (2017 r.).

W 2018 roku Bank Zachodni WBK S.A. przekształca swoją oficjalną nazwę na Santander Bank Polska S.A.Zmienia się także logo– z biało-zielonego (z czerwoną wstawką z napisem „Grupa Santander”) na logo typowe dla Grupy Santander (biała ikonka płomienia i napis na czerwonym tle).

Obecność na giełdzie

Już w 1993 roku akcje WBK były notowane na warszawskiej giełdzie papierów wartościowych. Od czerwca 2001 roku bank funkcjonuje na giełdzie już jako Bank Zachodni WBK. Od tego czasu niezmiennie (obecnie pod nową nazwą) jest spółką publiczną, będącą przedmiotem obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Głównym akcjonariuszem jest Banco Santander S.A. (ok. 67%). Nieco ponad 5% należy do Nationale-Nederlanden OFE.

Co znajdziemy w ofercie Santander Bank Polska?

Jak już wspomnieliśmy Santander Bank Polska to bank uniwersalny. Kieruje on swoją ofertę do wszystkich typów klientów: indywidualnych, małych i średnich firm oraz dużych korporacji krajowych i międzynarodowych.

Zapewnia bogaty wybór produktów kredytowych, ubezpieczeniowych, czy inwestycyjnych.Obsługuje płatności krajowe i pośredniczy w handlu zagranicznym. Poza tym świadczy także usługi maklerskie i doradcze. Firmy mogą skorzystać z leasingu, faktoringu, czy księgowości. Umożliwia również swoim użytkownikom załatwienie spraw urzędowych przez internet.

Oferta dla klientów indywidualnych w Santander’a

W Santander Bank Polska osoby prywatne mogą złożyć konto już dla niemowlaka. Przeznaczone jest dla dzieci 0-12 lat i działa na zasadzie skarbonki online.

W ofercie znajdziemy także konta:

  • dla osób młodych (13-17 lat);
  • dla studentów (18-25 lat);
  • standardowy ROR dla osób powyżej 26 roku życia;
  • walutowe (EUR, USD, GBP, CHF);
  • Select, czyli konto premium przeznaczone dla wymagających klientów ze wsparciem osobistego doradcy;
  • Private Banking kierowane do najbardziej zamożnych klientów ze wsparciem bankiera prywatnego i dodatkowymi udogodnieniami.

Do każdego konta wydawane są dedykowane karty płatnicze. Użytkownicy mają do dyspozycji także karty kredytowe, czy wielowalutowe. W Santanderze możemy ubiegać się również o produkty kredytowe, w tym limit w rachunku płatniczym.

Santander Bank Polska pomaga w oszczędzaniu. Umożliwia otwarcie konta oszczędnościowego, lokaty oraz skorzystanie z usługi „Moje cele” lub Indywidualnego Konta Emerytalnego.

Osoby zainteresowane inwestowaniem mają do wyboru fundusze inwestycyjne, rachunki maklerskie, czy lokaty strukturyzowane. Mogą liczyć także na doradztwo inwestycyjne.

Otwierając podstawowy rachunek, klienci indywidualni nie zapłacą ani grosza za kartę i prowadzenie konta pod warunkiem, że zapewnią miesięczne wpływy i wykonania transakcji kartą lub BLIK-iem. Ciekawym produktem jest także lokata negocjowana, pozwalająca na dopasowanie oprocentowania i czasu trwania do potrzeb klienta. Flagowy rachunek osobisty Santander’a jest do znalezienia w naszym rankingu kont osobistych.

Oferta dla klientów firmowych w Santander Bank Polska

Małym firmom (spółki i jednoosobowe działalności gospodarcze) dedykowane jest standardowe konto firmowe. Większe przedsiębiorstwa z wysokimi wymaganiami mogą otworzyć konto firmowe Premium. Santander pomyślał także o rolnikach i umieścił w swojej ofercie konto Agrobiznes.

Oprócz tego klienci firmowi mają szansę skorzystać z dodatkowych usług i produktów, m.in.:

  • prywatne pakiety medyczne;
  • księgowość;
  • faktoring;
  • windykacja;
  • leasing;
  • terminale płatnicze;
  • kantor;
  • lokaty;
  • fundusze inwestycyjne.

Duże korporacje mogą liczyć na profesjonalną obsługę w zakresie bieżącej obsługi, bankowości inwestycyjnej, czy finansowania działalności. Flagowy rachunek firmowy można znaleźć w rankingu kont firmowych.

Jakie dodatkowe funkcjonalności oferuje Santander?

Klienci Santander Bank Polska mają do dyspozycji wygodne w obsłudze i intuicyjne: bankowość elektroniczną i aplikację mobilną, które umożliwiają załatwienie większości spraw online. Bank udostępnia także Santander open, czyli platformę, która pozwala na dodanie kont w innych bakach, by w jednym miejscu sprawdzać saldo wszystkich swoich rachunków i robić przelewy.

Użytkownicy mogą korzystać z różnorodnych form płatności mobilnych (Apple Pay, Google Pay, Fitbit Pay, Garmin Pay, Auto Pay, BLIK) oraz kantora online. W Santander Bank Polska wykupimy także ubezpieczenie na życie, majątek, podróż, czy samochód.

Bank często organizuje promocje i loterie z atrakcyjnymi nagrodamizarówno dla nowych, jak i stałych klientów. Umożliwia również przystąpienie do programów lojalnościowych.

Santander Bank Polska przygotował szereg udogodnień dla osób, chcących inwestować na giełdzie.Mogą inwestować online, zyskać dostęp do rachunków dla giełd zagranicznych i notować zagranicznych online, czy korzystać z usługi automatycznego przewalutowania.

Co wyróżnia Santander’a?

Santander Bank Polska oprócz bogatej i zróżnicowanej oferty wyróżnia wysoka jakość wielokanałowej obsługi. Właśnie w tej kategorii wielokrotnie zdobywał prestiżowe nagrody, np. w konkursie Złoty Bankier 2022. W 2010 roku został uznany przez brytyjski „The Banker” Bankiem Roku 2010 w Polsce.

Bank nie boi się nowinek technologicznych i szybko wdraża je w swoim systemie. Klienci mogą być pewni, że jeśli pojawią się jakieś nowoczesne rozwiązania w usługach bankowych, to za chwilę będą dla nich dostępne. Jeszcze jako BZ WBK (2005 r.) był pierwszym bankiem w Polsce, który zaoferował wszystkim użytkownikom karty z mikroprocesorem.

Santander jako jedyny bank w Polsce nie pobiera opłat za przelewy natychmiastowe.

Co mówi się o Santander Bank Polska? Opinia o banku.

Co klient to opinia, w tym przypadku zdania na temat banku są różne. Zaczynając z pozytywnej strony, klienci doceniają wdrażanie przez Santander’a nowoczesnych rozwiązań, jako jedyny, bank oferuje nielimitowe darmowe przelewy natychmiastowe. Sama oferta jest szeroka i znajdziemy wiele ciekawych produktów czy udogodnień – np. zwrot za opłacanie rachunków, kantor internetowy czy korzystne produkty kredytowe. Niestety, to za co bank jest krytykowany to znacznie korzystniejsza oferta dla nowych klientów, przez co część obecnych użytkowników czuję się poszkodowana. Dobrym przykładem jest konto firmowe, którego oferta dla „nowych” jest istotnie bardziej atrakcyjna. Niestety nie sprzyja to budowaniu relacji z obecnymi klientami.

To na co klienci narzekali najbardziej, to raczej kwestię standardowe – obsługa klienta (zarówno w oddziałach jak i telefoniczna) była najczęściej krytykowana. Oprócz tego cześć osób narzekała na niezrozumiałe opłaty. Przykładem tego typu prowizji jest np. opłata za przyjecie krajowego przelewu SEPA (EUR) – 5 zł.

W ostatnim czasie podczas dyskusji w szerszym gronie, padł temat Santander’a. W tym przypadku, Santander został porównany z mBankiem, gdzie znajomi zgodnie stwierdzili że ergonomia użytkowania aplikacji mobilnej czy bankowości internetowej wypada lepiej w przypadku mBanku. Z tego typu opinią sami się zgadzamy, Santander ma bardzo dobrą bankowość/aplikacje mobilną, ale całość sprawia wrażenie jakby czegoś brakowało, tej kropki na „i”. Samo porównanie było bardzo trafne, ponieważ oba banki możemy określić jako te „nowoczesne” i będące wśród liderów innowacji.

Mamy nadzieję, że recencja banku była dla Ciebie pomocna :)
5/5 (Ilość ocen: 1)
Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.