Jak zamknąć konto w Santander Bank Polska?

0

Santander Bank Polska to nowoczesny bank. Udostępnia swoim klientom intuicyjną aplikację mobilną i łatwą w obsłudze bankowość elektroniczną. Często można skorzystać z ciekawych promocji. Mimo wszystko jakiś element oferty może nam nie odpowiadać lub konto okaże się po jakimś czasie zbędne. W takiej sytuacji najlepiej je zamknąć. Jak zamknąć konto w Santander Bank Polska? Poniżej wyjaśniamy najważniejsze kwestie.

Sposoby na rezygnację z konta w Santander Bank Polska

Od czasu do czasu Santander Bank Polska (wcześniej BZ WBK) uruchamia promocje, dzięki którym za założenie konta mamy szansę zarobić nawet kilkaset złotych. Tego typu oferty prezentujemy w naszym rankingu kont osobistych. Dostępny jest też program lojalnościowy. Jeśli polecimy ROR w Santander Bank Polska swojemu znajomemu i on podczas zakładania konta poda nasz kod polecenia, obie strony mogą zyskać ciekawe bonusy. Takie nagrody na pewno kuszą nowych klientów.

Choć Santander Bank Polska stale poszerza i uatrakcyjnia swoją ofertę, a obsługa klienta oraz wszystkie dostępne funkcjonalności działają bez zarzutu, czasem użytkownik chce lub musi zrezygnować ze współpracy.

Znalezienie informacji na temat sposobu likwidacji rachunku nie jest proste. Nie ma ich na stronie internetowej banku. Dzwoniąc na infolinię, zostaniemy odesłani do działu, który specjalizuje się w rozwiązywaniu umów. Dopiero tutaj uzyskamy szczegółowe instrukcje.

Co ważne, bank nie robi problemów przy rozstaniu i udostępnia swoim klientom różne możliwości zamknięcia ROR-u. Możemy to zrobić na kilka sposobów:

  • wizyta w banku;
  • droga korespondencyjna;
  • telefonicznie;
  • rozmowa video lub audio po zalogowaniu się do bankowości elektronicznej.

Pamiętajmy, by wycofać zgody marketingowe i te zezwalające na przetwarzanie danych klienta.

zamykanie konta w santander bank polska

Likwidacja konta podczas wizyty w oddziale Santander Bank Polska

Jeśli wybierzemy ten sposób, to doradca zajmie się wszystkimi formalnościami, związanymi z rozwiązaniem umowy. Klient musi okazać jedynie dowód tożsamości (nie jest potrzebna umowa). Podczas rozmowy możemy rozwiać wszelkie wątpliwości, dopytać, kiedy zostaną wyłączone usługi i, czy nie jesteśmy jeszcze związani z bankiem umową o jakiś inny produkt.

Doradca, z pewnością będzie dopytywać o powód naszej decyzji i próbować nakłonić nas do kontynuowania współpracy.

Listowne rozwiązanie umowy z Santanderem

To sposób dla tych, którym nie szkoda czasu i pieniędzy na wizytę u notariusza. Musi on sporządzić odpowiednie pismo, które potem trzeba wysłać na adres oddziału macierzystego (to taki, który zbiera wszystkie dokumenty związane z danym klientem). W takim wniosku powinny znaleźć się następujące dane:

  • data sporządzenia pisma;
  • imię i nazwisko klienta;
  • PESEL;
  • seria i numer dowodu osobistego;
  • adres klienta;
  • numer telefonu klienta;
  • numer konta, które chcemy zlikwidować;
  • numer konta, na który mają zostać przelane środki (jeśli pozostaną na rachunku).

By dowiedzieć się, do którego oddziału macierzystego zostaliśmy przypisani, trzeba skontaktować się z bankiem – osobiście lub telefonicznie. Jak widać, ta opcja rozwiązania umowy jest dla bardzo wytrwałych osób.

Czy da się uniknąć wizyty u notariusza? Teoretycznie nie ma przeszkód, by wysłać pismo, które nie zostało potwierdzone notarialnie. W takiej sytuacji bank może skontaktować się z nami, by potwierdzić naszą tożsamość i zweryfikować informacje. Niestety może, ale nie musi, czasem to klient nie odbiera telefonu i bank zaprzestaje prób. Oznacza to, że taki wniosek zostanie odrzucony, a konto nadal będzie aktywne.

Na szczęście, istnieją prostsze i mniej kosztowne sposoby na rezygnację z konta w Santander Bank Polska.

Wzór wypowiedzenia umowy o konto Santadner Banku

Zamknięcie konta w Santander Bank Polska podczas rozmowy telefonicznej

W Santander Bank Polska nie rozwiążemy umowy bezpośrednio na infolinii. Konieczny będzie kontakt z działem przeznaczonym do tego typu spraw. Możemy skontaktować się z nim na dwa sposoby (w godzinach 9-17):

  • dzwonimy na ogólną infolinię – 1 9999, skąd zostaniemy przekierowani w odpowiednie miejsce;
  • dzwonimy bezpośrednio do działu, który zajmuje się rozwiązywaniem umów – 61 856 54 62.

Oczywiście, konsultant nie może przyjąć wniosku bez weryfikacji tożsamości klienta. Będziemy musieli podać numer NIK (czyli Numer Identyfikacyjny Klient, z którego korzystamy, logując się do Santander internet) oraz dane osobowe, np. serię i numer dowodu osobistego, jego termin ważności, czy datę wydania. Gdy konsultant upewni się, że rozmawia z osobą uprawnioną do podejmowania decyzji o rachunku, przyjmie naszą dyspozycję.

Jeśli wyrazimy na to zgodę, bank będzie zawiadamiał nas SMS-em o zmianie statusu wniosku. Najpierw otrzymamy informację o jego przyjęciu, a po upływie okresu wypowiedzenia umowy – o zamknięciu konta. Opłaca się wybrać tę usługę. Jest bezpłatna i daje pewność, że sprawa została sfinalizowana.

Jeśli bank nie doprowadzi sprawy do końca, rachunek będzie nadal aktywny, a dodatkowo zostaną jeszcze naliczone opłaty, mamy prawo do reklamacji.

Rezygnacja z rachunku poprzez bankowość elektroniczną Santandera

Jeśli chcemy uniknąć podawania wrażliwych danych podczas rozmowy telefonicznej, mamy możliwość kontaktu przy pomocy bankowości elektronicznej. Konsultant od razu będzie wiedział, z kim rozmawia. W tym celu trzeba zalogować się do Santander internet. Następnie wybieramy: Twoje sprawy > Twoje produkty > Konta > Wybrane sprawy > Zrezygnuj z konta.

Po wybraniu tej opcji, wyświetli nam się nowe okno do przeprowadzenia wideo rozmowy lub audio rozmowy.

Po jakim czasie od złożenia wypowiedzenia Santander Bank Polska zamknie konto?

W Santander Bank Polska od dnia przyjęcia dyspozycji musi minąć 28 dni, by umowa przestała obowiązywać. Jeśli zależy nam na natychmiastowej likwidacji rachunku, powinniśmy udać się do oddziału i złożyć wypowiedzenie osobiście. Konieczne będzie uregulowanie wszelkich należności wobec banku. W tym momencie tracimy także dostęp do bankowości elektronicznej.

Co ciekawe, bank daje nam 20 dni na zastanowienie się, niezależnie od wybranego sposobu. Jeśli w tym czasie zmienimy decyzję, wypowiedzenie zostanie anulowane. Wrócimy do dawnego numeru konta, a sposób logowania do Santander internet pozostanie bez zmian.

Czy w Santander Bank Polska trzeba płacić za likwidację rachunku?

O ile nie zdecydujemy się na wypowiedzenie umowy drogą korespondencyjną (co wiąże się z wizytą u notariusza i opłatą), sama likwidacja konta będzie darmowa. Dodatkowe koszty może generować, np. karta debetowa, czy kredytowa. Nie oznacza to, jednak, że będziemy musieli zapłacić za cały miesiąc. Bank pobierze opłatę tylko za te dni, w których korzystaliśmy z produktu.

By uniknąć dodatkowych kosztów, warto wcześniej spełnić warunki, które zwalniają z prowizji.

Na zamkniętym koncie Santander zostały pieniądze – co zrobić, by je odzyskać?

Podczas trwania okresu wypowiedzenia cały czas mamy odstęp do bankowości elektronicznej. Oznacza to, że sami możemy przelać środki z konta, z którego zrezygnowaliśmy na inne.

Jeśli podczas rezygnacji podamy doradcy numer konta, na który mają być przelane środki, po upływie 28 dni taki przelew zostanie wykonany bezpłatnie.

W przypadku wypowiedzenia w trybie natychmiastowym pracownik wykona przelew za nas, jednak wiąże się to z opłatą za polecenie przelewu złożonego w placówce banku.

Jak łatwo zauważyć, bardziej opłaca się poczekać, aż upłynie okres wypowiedzenia. W tym czasie swobodnie możemy dysponować swoimi pieniędzmi. Dodatkowo, jeśli na koncie nie będzie środków, a w tym czasie zostaną naliczone jakieś opłaty, niemożliwe będzie zamknięcie rachunku.

Jak zamknąć konto w Santander Podsumowanie

Jeśli nie Santander bank, to które konto będzie najlepsze. To możecie zweryfikować w naszym rankingu kont osobistych, który polecamy przejrzeć.

W Santander Bank Polska możemy zamknąć konto online, listownie, osobiście i telefonicznie. Wybór drogi korespondencyjnej jest czasochłonny i kosztowny, ponieważ wymaga wizyty u notariusza, a potem na poczcie. Jeżeli jesteście ciekawi jak zamyka się konta w innych bankach, przeczytajcie nasz artykuł.

Jeśli chcemy uniknąć 28-dniowego okresu wypowiedzenia, musimy udać się do oddziału i jednocześnie rozliczyć się z bankiem z wszelkich należności. W ciągu 20 dni możemy zmienić decyzję i wrócić do dawnego konta bez żadnych konsekwencji.

Jak widać, Santander Bank Polska dba o jakość świadczonych usług i nie utrudnia swoim klientom rozwiązania współpracy. Choć doradca będzie próbował zatrzymać klienta i nakłonić go do pozostania z bankiem (np. proponując korzystną ofertę), jednocześnie pomoże przejść przez cały proces i wszystko wytłumaczy.

Mamy nadzieję, że ten artykuł był dla Ciebie pomocny :)
5/5 (Ilość ocen: 1)
Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.