Konto Jakie Chcę od Santander Bank Polska

34

Konto osobiste Santander Bank

Idealny rachunek bankowy powinien być wielofunkcyjny, nowoczesny i przede wszystkim korzystny dla klienta. Niestety nie wszystkie banki mogą pochwalić się kontem osobistym o tak wysokiej funkcjonalności. Jeśli chcesz sprawdzić, czy Konto osobiste w Santander Bank Polska spełnia wszystkie powyższe wymagania, przeczytaj dalszą część artykułu. Konto bankowe w Banku Santander jest szczególnie ciekawą ofertą dla osób, które nie skończyły jeszcze 26 lat (ze względu na preferencyjne warunki). Mimo preferowania młodych osób, wszyscy nowi posiadacze konta, niezależnie od wieku, mają możliwość skorzystania z licznych promocji przygotowanych przez Bank. Łączna pula nagród możliwych do uzyskania to nawet kilkaset złotych. Warto wspomnieć że również oferta konta firmowego Santander jest bardzo atrakcyjna.

Konto Jakie Chcę w Santander

Konto Jakie Chcę jest produktem kompleksowym, nowoczesnym i przede wszystkim elastycznym. Jednak jeśli nie chcesz, aby bank naliczył tobie opłaty czy prowizje, musisz spełnić kilka podstawowych warunków. Decydując się na prowadzenie ROR-u, możesz skorzystać z wielu dodatkowych usług, które oferuje Santander Bank Polska. Jeśli zależy Ci na dużej ilość produktów i usług dostępnych w bankowości internetowej i mobilnej, Konto Jakie Chcę od Santander’a może być właściwym wyborem dla Ciebie

Opłaty i prowizje

Najlepsze konto dla osób młodych do 26 roku życia, które korzystają z bankowości w kraju.
Kod Bic/Swift
WBKPPLPPXXX
Dane adresowe
Aleja Jana Pawła II 17, 00-854 Warszawa
Infolinia
1 9999 lub +48 61 81 1 9999
Liczba placowek
577
Godziny otwarcia oddziałow
9-17
Liczba bankomatów/wpłatomatów
1573 bankomaty i 902 wpłatomaty
Opłata za rachunek
0/6 zł
Opłata za kartę
0 zł / 8 zł
Wypłata bankomaty/blik
0 zł
Wpłatomaty
0 zł

Przelewy (PLN)
  • Internetowe – 0 zł
  • Natychmiastowe – 0 zł
  • Przelew Blik – 0 zł
  • Zlecenie stałe / polecenie zapłaty – 0 zł
  • Przelew zlecony w oddziale – 5/10zł
Podróże
  • Bankomaty za granicą – 0/5/10 zł
  • Przewalutowanie – 2.8%
Przelewy zagraniczne
  • Swift (np. USD) 0,20% min. 20 zł maks. 200 zł
  • SEPA (EUR) – 0 zł / 5 zł / 8 zł
Obsługa gotówkowa w oddziale
  • Wpłata – 0 zł
  • Wypłata – 0 zł
Konta walutowe prowadzenie
  • 0/10 zł
  • 4 Waluty do wyboru (EUR,USD,CHF,GBP)
Prowadzenie karty walutowej
0,8 jednostek danej waluty(m-c) – Karta walutowa dla EUR

Konto Jakie Chcę przeznaczone jest dla osób, które ukończyły przynajmniej 13-sty rok życia. Przyszli posiadacze rachunku bankowego w Santander Bank Polska koniecznie powinni zwrócić uwagę na zróżnicowane opłaty dotyczące niektórych operacji. Inne kwoty pobierane są od osób, które nie ukończyły 26. roku życia, a inne od tych, które przekroczyły wcześniej wspomniany limit wiekowy.

Santander Bank Polska nie pobiera żadnych prowizji za otwarcie rachunku bankowego. Jego oprocentowanie również wynosi 0%. W przypadku niespełnienia warunków zawartych w umowie bank nalicza cykliczną opłatę w wysokości 6 zł za prowadzenie rachunku. Mogą uniknąć jej osoby, które nie ukończyły 26 roku życia lub takie, które zapewnią min. 500 zł wpływu na konto raz w miesiącu oraz wykonają jedną transakcję kartą lub Google Pay, Apple Pay, czy Blik.

OpłatyKlienci do 26 roku życiaKlienci powyżej 26 roku życia
Bankomaty krajowe0 zł0 zł – Santander, 5 zł pozostałe
Bankomaty za granicą5 zł10 zł
Przelew natychmiastowy0 zł0 zł
Zlecenie stałe0 zł0,50 zł
Wpłaty i wypłaty w placówce5 zł10 zł
Transakcje Cashback0 zł1,50 zł

Do Konta Jakie Chcę możesz wybrać Kartę Dopasowaną Visa lub Mastercard. Samo jej wydanie jest darmowe, natomiast jeśli chodzi o pozostałe kwestie, tu w zależności od wieku mogą zostać naliczone opłaty. Za odnowienie karty, osoby powyżej 26 roku życia zapłacą 15 zł. W przypadku miesięcznej opłaty za kartę klient zapłaci 8 zł, chyba że nie przekroczył podanej granicy wieku i wykona jedną transakcję kartą, Google Pay, Apple Pay lub Blikiem. Chcąc uniknąć opłat po 26 roku życia, musisz zapewnić comiesięczny wpływ na konto w kwocie min. 500 zł i wykonać jedną z wyżej wymienionych transakcji. Jeśli dokonasz płatności kartą poza granicami kraju, bank naliczy prowizję w wysokości 2,8% za przewalutowanie transakcji

Jakie korzyści oferuje produkt płatniczy podpięty do Konta Jakie Chcę w Santander Bank Polska? Karta Dopasowana gwarantuje:

  • płatności zbliżeniowe i internetowe
  • 3D Secure
  • Cashback
  • usługę wielowalutową
  • Programy rabatowe w zależności od dostawcy – Mastercard Bezcenne chwile lub Visa Oferty

Koszt Produktów i oferty Santander’a

Klienci banku, którzy nie ukończyli 26 roku życia, mogą wypłacać środki za 0 zł ze wszystkich bankomatów na terenie kraju. Pozostałe osoby mogą korzystać z darmowych wypłat, jedynie z bankomatów należących do Santander Bank Polska w przypadku innych zapłacą 5 zł przy każdej wypłacie. Opłaty możesz uniknąć, wykupując miesięczny pakiet bezpłatnych wypłat ze wszystkich bankomatów – jego koszt to 7 zł. Jeśli korzystasz z aplikacji mobilnej, możesz dokonywać wypłaty ze wszystkich bankomatów na terenie kraju Blikiem za 0 zł.

Wypłaty z bankomatów za granicą dla klientów do 26. roku życia są po części darmowe. Tutaj bank nalicza jedynie prowizję w wysokości 2,8% wartości transakcji za przewalutowanie. Gorzej to wygląda w przypadku osób starszych. Tu bank nalicza 5 zł za każdą wypłatę w euro i 2,8% wartości transakcji za przewalutowanie. Pozostałe waluty to koszt 10 zł + 2,8% takiej samej prowizji

Wpłata gotówki we wpłatomacie własnym jest darmowa dla wszystkich klientów banku. Cashback wiąże się z prowizją 1,50 zł jedynie dla osób przekraczających wyżej wspomniany wiek. Dużym plusem jest to, że wpłaty i wypłaty w oddziale banku są w pełni darmowe.

Za klasyczne przelewy internetowe, zlecenia stałe, polecenia zapłaty, przelewy SEPA, SMSy autoryzacyjne i przelewy Blik bank nie nalicza żadnych opłat. Jedynie w przypadku przekazania środków w pieniężnych w oddziale banku i przelewu SWIFT klient musi ponieść koszty. W pierwszym przypadku jest to kwota 5 zł poniżej 26 roku życia i 10 zł powyżej. SWIFT wiąże się z opłatą 0,2%, min. 20 zł maks. 200 zł.

Usługi i funkcjonalności dla Konta Jakie Chcę

Do aplikacji Santander Mobile możesz zalogować się za pomocą PIN-u lub odcisku palca. Wykonasz w niej wszystkie operacje bankowe również w innych walutach niż PLN. Do dodatkowych funkcjonalności aplikacji należą:

  • Możliwość zakupu biletów do komunikacji miejskiej
  • Opcja opłacenia przejazdu autostradą
  • opłacenie parkingu i taksówki
  • Możliwość zlokalizowania bankomatu
  • Dostęp do produktów bankowych takich jak pożyczki, kredyty, czy lokaty.

Blik, HCE, Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay, dzięki którym możesz w łatwy sposób zapłacić za swoje zakupy stacjonarne i mobilne. Przy płatnościach internetowych bank oferuje portfel cyfrowy Masterpass i płatności pay-by-link.

Santander Bank Polska oferuje jedynie ciekawą Lokatę Mobilną(z podwyzszonym oprocentowaniem), która dostępna jest zarówno dla nowych, jak i starych klientów. Można skorzystać z niej tylko raz. Niestety ogólnie oferta oszczędnościowa w Santander Banku jest słaba.

Oferta walutowa w Santanderze jest całkiem wszechstronna, możemy założyć 4 rachunku walutowe (EUR/USD/GBP/CHF), których prowadzenie jest darmowe,  o ile na koncie utrzymywane jest saldo w wysokości min. 20 jednostek danej waluty. W przeciwnym wypadku opłata wynosi 10 zł. Ponadto klienci mogą dokonywać wymiany walut po preferencyjnych kursach w dedykowanym kantorze internetowym Santandera. Całość oferty dopełnia Karta wielowalutowa za której prowadzenie klient nie ponosi dodatkowych opłat. Na tle innych banków Santander wypada „tylko” ok, do czołówki konkurentów jeszcze trochę brakuje.

Wiecej o wymianie walut przeczytacie w naszym dedykowanym artykule „gdzie i jak najtaniej wymieniać walut?

W Santander Banku możesz wykupić półroczny pakiet medyczny. Opcja ta jest dostępna tylko w bankowości internetowej, a konkretnie w zakładce Usługi partnerów, gdzie dalej musisz aktywować „Pakiet medyczny Telemedi.com” Koszt takiego pakietu to 72 zł. Kwota rozłożona jest na dwie raty. Wybierając abonament otrzymujesz:

  • Nielimitowany dostęp do e-konsultacji z pediatrą i internistą
  • Trzy e-konsultacje z wybranym lekarzem specjalistą
  • Możliwość zdalnego otrzymania zwolnienia i recepty.

Jak założyć Konto Jakie Chcę?

Konto możesz założyć w banku lub wypełniając wniosek na stronie internetowej. W pierwszym przypadku wszelkie formalności związane z podpisaniem umowy załatwisz w oddziale. Polecamy założenie konta online, np. poprzez klikniecie linku w naszym rankingu kont osobistych. Dzieki temu możemy skorzystać z promocji na start i odebrać nawet kilkaset złotych. W przypadku zawierania umowy online, finalizacja wniosku może nastąpić na 3 sposoby:

  • W placówce banku
  •  U kuriera (podstawowa opcja w przypadku promocji na start)
  • U Wideo Doradcy
  • Poprzez przelew z innego banku

Konta Jakie Chcę opinie

Rachunek Santander mieliśmy okazje testować na przestrzeni wielu lat, konto posiadamy jeszcze z czasów banku BZW BK. Naszym zdaniem jakość świadczonych usług czy oferta produktowa jest na najwyższym poziomie. Niestety bank wypada trochę gorzej pod względem poziomu opłat i prowizji, które są jednymi z wyższych wśród banków komercyjnych. Przechodząc do konkretnych usług, bankowość internetowa oraz mobilna działają bardzo dobrze, oba kanały dostępu są intuicyjne oraz dobrze zaplanowane. To za co możemy pochwalić bank to wdrażanie usług pomocnych klientom. Przykładowo poprzez aplikacje mobilna możemy zapłacić za parkometry, bilety komunikacji miejskiej czy autostradę. Sami testowaliśmy opłacenie parkometru przez aplikacje, całość zadziałała bez zarzutu.  Jak wykupić parkometr, zapłacić za przejazd autostradą lub kupić bilet? wystarczy wejść do aplikacji i wybrać ikonę zaznaczoną na screenie:

Naszym zdaniem to co działa słabo to mobilna autoryzacja transakcji, jest ona dostępna zaraz po wejściu do aplikacji (nie wymaga logowania). Niestety podczas użytkowania kilkukrotnie całość się zacinała i w naszej opinii działa to gorzej niż w przypadku np. mBanku czy Millennium.

Przechodząc do oferty, Santander ma bardzo ciekawe propozycję kart kredytowych, jedna z nich np. pozwala na darmowe wizyty w salonikach lounge na lotniskach. Bank oferuje wszechstronny wachlarz usług i produktów, który oceniamy bardzo dobrze. Niestety mamy wrażenie, iż bank zastawia „pułapki” na swoich klientów. Gdzie przez swoją nieuwagę/niewiedzę możemy słono zapłacić. Przykładem są konta walutowe, które wymagają utrzymania salda co najmniej 20 jednostek waluty, w przeciwnym razie instytucja kasuje 10 zł prowizji. Prowizja za transakcje dokonane kartą PLN w walutach obcych jest jedną z najwyższych na rynku (tu Nasz test i porównanie przewalutowań w bankach). Takich kwiatków w Tabeli opłat i prowizji banku jest niestety więcej. Od nas duży minus, za tego typu praktyki. Chociaż na pocieszenie dostajemy darmowe przelewy natychmiastowe!

Bank możemy pochwalić jeszcze w jednym aspekcie, w naszej opinii kontakt z bankiem jest na całkiem dobrym poziomie. Kilkukrotnie zdarzyło nam się składać zapytanie przez formularz online w bankowości/aplikacji mobilnej, odpowiedz była udzielana w zadowalającym czasie i rozwiązywała nasz problem. Minusem był brak powiadomień czy informacji, iż wiadomość na nas czeka. Ale sama forma to duży plus.

Opinie klientów o banku

To co klienci chwalą w przypadku Konta Jakie Chce od Santandera, to jakość bankowości internetowej i mobilnej, darmowe przelewy natychmiastowe, udogodnienia dla osób młodych i nie tylko, promocje na start z przejrzystymi warunkami czy duża liczba oddziałów i bankomatów. Te kwestię pokrywałyby się z naszą opinią.

Niestety mamy odczucie, że klienci narzekają dokładnie na kwestie, które sami poruszaliśmy tzn: „dziwne i niezrozumiałe opłat”, liczne przerwy techniczne w działaniu aplikacji, różnicowanie opłaty za konto w zależności od wieku.

To co nas pozytywnie zaskoczyło to umiarkowane narzekanie użytkowników na obsługę klientów, trafiliśmy również na pojedyncze głosy chwalące Santandera za dobra jakość HelpDesku.

Ranking kont osobistych – Santander

Konto bankowe „Jakie Chcę” jest ciekawą propozycją dla młodych osób ze względu na preferencyjne warunki oraz premie jakie możemy uzyskać. Bank wspiera wiele nowych technologii, natomiast oferta usług dodatkowych jest bardzo konkurencyjna. Odstraszać mogą opłaty za wypłatę gotówki z bankomatów obcych. Z drugiej strony spełniając wszystkie warunki promocji nowi klienci mogą zyskać nawet kilkaset złotych premii w gotówce. Naszym zdanie warto wziąć pod uwagę powyższy rachunek, jeżeli szukamy ciekawej i nowoczesnej oferty dla siebie! Podsumowują jakość świadczonych usług oraz zakres oferty bankowej to sam szczyt wśród banków komercyjnych, niestety koszt prowizji i opłat jest jednym z wyższych wśród instytucji finansowych.

Zalety
Ciekawe promocje dla nowych klientów
Rozbudowana aplikacja mobilna
Atrakcyjne warunki dla osób poniżej 26 roku życia
Duża liczba oddziałów
Wady
gorsze warunki dla osób powyżej 26 roku życia
krótkie godziny pracy oddziałów
Prowizje za wypłatę z bankomatów obcych (dla osób powyżej 26 roku życia)
Konto Jakie Chcę od Santander Bank Polska w skrócie:
Konto:
0 zł
Karta:
0 zł
Wypłaty z bankomatów:
0 zł
Przelewy online:
0 zł
Ważne dokumenty:
Aktualne promocje:
Mamy nadzieję, że recencja była dla Ciebie pomocna :)
5/5 (Ilość ocen: 5)
Komentarze
34 komentarzy on “Konto Jakie Chcę od Santander Bank Polska”
  1. Marek

    Polecam! Super konto takie nowoczesne… Oprócz kasy na start skorzystałem ze zwrotu za rachunki! Super sprawa… Wszystko proste i przyjemne, wypłacają kasę tak jak napisali na stronie!

    Odpowiedz
  2. Marian

    Bardzo wygodne i wszechstronne konto, dużym plusem są darmowe przelewy natychmiastowe. Dla mnie konto darmowe, bo z niego korzystam aktywnie. Dużo dodatkowych usług jak karta wielowalutowa czy kantor internetowy, jak bede mial okazje na pewno z tych uslug skorzystam.

    Odpowiedz
  3. Andrzej

    Fajny rachunek bez opłat i z dodatkowo promocją. Wypłata pierwszej części premii bez problemu zgodnie z informacjami ze strony. Teraz spełniam kolejne warunki i czekam na pieniążki. Polecam bo dużo możliwości daje konto i nie pobrali mi żadnych opłat!

    Odpowiedz
  4. Ewa

    Korzystam z konta ponad 3 miesiące jak na razie jestem zadowolona

    Odpowiedz
  5. Patryk

    Bardzo mocno polecam!!!

    Odpowiedz
  6. Oliwia

    Konto posiadam pół roku w tym banku i jestem bardzo zadowolona z usług

    Odpowiedz
    1. Ewa

      Posiadam konto od 3 miesięcy jak na razie jestem zadowolona

      Odpowiedz
  7. Wojciech

    Tak a co jeśli mam już konto w Santander od 3 lat aby wziasc udział w konkursie kazdywygrywa

    Odpowiedz
    1. finhack

      Niestety Panie Wojciechu, w większości przypadków konkursy/promocje są jedynie dla nowych klientów. Ma to być swego rodzaju zachęta do przetestowania rachunku.

      Odpowiedz
  8. Łukasz

    Po prostu perfect

    Odpowiedz
  9. Łukasz

    Polecę kilku osobom dogodne zarządzanie i mało formalności

    Odpowiedz
  10. Tomasz

    Jak na razie jestem bardzo zadowolony z konta.Konto założyłem bez wychodzenia z domu w bardzo szybkim czasie

    Odpowiedz
  11. Andrzej

    Jak na razie jestem bardzo zadowolony z konta.Konto założyłem bez wychodzenia z domu w bardzo szybkim czasie a to jest bardzo wygodne w czasie pandemii.Polecam

    Odpowiedz
    1. Tomasz

      Jak na razie jestem bardzo zadowolony z konta.Konto założyłem bez wychodzenia z domu w bardzo szybkim czasie

      Odpowiedz
  12. Sergiusz

    Super bank bardzo
    pomocne panie z obsługi
    Jestem zadowolony w 100%

    Odpowiedz
  13. Andrzej

    Polecam każdemu

    Odpowiedz
  14. Joanna

    Jestem klientką od kilkunastu lat. Obsługa w banku jest miła i kompetentna, choć mogłaby być liczniejsza, bo czasami dosyć długo czeka się w kolejce. Oddziałów w mieście, w którym mieszkam naliczyłam kilka. Bank dysponuje bogatą ilością ofert i usług m.in. kredyty, lokaty.

    Odpowiedz
  15. Grażyna

    Superowy bank. Najlepszy na świecie! Zawsze mogę liczyć na pomoc pań w banku, kiedy coś potrzebuje to doradzą, pomogą i są bardzo uprzejmie. Kolejek nigdy nie ma, jest również szybka i sprawna obsługa. Polecam. Jesteśmy w tym banku bardzo długo i nigdy nie spotkała nas żadna przykrość 😉😉

    Odpowiedz
  16. Renata

    Polecam konto jakie chcę

    Odpowiedz
  17. Mirosława

    Fajny bank polecam jestem z wami już bardzo długo

    Odpowiedz
  18. Mirosława

    Super bank zawsze mogę liczyć na pomoc kolejek nigdy nie ma szybka i sprawna obsługa panie bardzo miłe i zawsze pomogą doradzą i zawsze można liczyć na miłą obsługę

    Odpowiedz
  19. Anna

    Serdecznie polecam.

    Odpowiedz
    1. Paulina

      Zadowolenie stuprocentowe 🙂
      Bankowość internetowa i aplikacja są przejrzyste oraz łatwe w obsłudze.
      Dzięki rozbudowanej aplikacji wizyty osobiste w banku są praktycznie nie potrzebne.
      Polecam gorąco !

      Odpowiedz
    2. Andrzej

      Jestem bardzo zadowolony, wszystko jest łatwe w obsłudze i naprawie masz wszystko co piszą o koncie.polecam każdemu.

      Odpowiedz
  20. Katarzyna

    Jestem zadowolona łatwość obsługi aplikacji mobilnej wpłat, wypłat. Polecam

    Odpowiedz
  21. Iwona

    Jestem zadowolona

    Odpowiedz
    1. Agnieszka

      Polecam z 💟💜💟💟💜💟💜

      Odpowiedz
  22. Karolina Martyka

    Bardzo polecam ten bank konto jakie chce

    Odpowiedz
    1. Agnieszka

      Jest bardzo łatwe w obsłudze oraz łatwa aplikacja

      Odpowiedz
      1. Agnieszka Krupińska

        Jestem zadowolona

        Odpowiedz
    2. Wojciech

      Jestem klientem tego banku i jestem zadowolony i bardzo polecam

      Odpowiedz
    3. ANGELIKA

      Polecam łatwe w obsłudze super bank zawsze mogę liczyć na nich

      Odpowiedz
      1. Agnieszka

        Polecam z całego 💟💜💟💟💜💟💜

        Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.