Jak założyć spółkę z o.o. przez internet (S24) poradnik

Zakładanie spółki z o.o. przez internet

W dobie cyfryzacji możemy założyć spółkę z o.o. całkowicie online. Chociaż w ostatnim czasie stało się to minimalnie trudniejsze, ponieważ do wniosku musimy dołączyć dodatkowe dokument. Jeśli tego nie zrobimy, sąd wezwie nas do dosłania ich pocztą i cały proces ulegnie wydłużeniu nawet o kilka tygodni. Oczywiście podobnych “pułapek” jest znacznie więcej. W poniższym poradniku powiemy jako krok po kroku założyć spółkę z o.o. Nasze doświadczenie pokazuje, że już po kliku dniach od złożenia dokumentów nasz nowy podmiot otrzyma wpis do KRS. Z kompletem dokumentów będziemy mogli zarejestrować podmiot do VAT/VAT EU oraz założyć konto w banku.  Oczywiście podpowiemy, które konta najlepiej nadają się dla spółki z o.o. i jak je założyć bez wychodzenia z domu.

Rejestracja spółki przez internet S24

Pierwszym krokiem jest założenie konta na portalu eKRS przez wszystkich wspólników spółki. Jest to konieczne do potwierdzenia dokumentów wygenerowanych w systemie, w tym układzie jedna osoba tworzy dokument, który wszyscy wspólnicy podpisują. Ważne, aby podpisać dokumenty online wymagany jest ePUAP lub podpis kwalifikowany. Ten pierwszy znacznie łatwiej uzyskać, wystarczy konto w odpowiednim banku. Jeśli mamy konto w T-mobile usługi Bankowe, PKO BP, Inteligo, Santander, PEKAO (PKO SA), mBank, ING, Envelo, Millennium czy Alior Bank to bez problemu potwierdzimy wszystkie operacje. W przeciwnym przypadku musisz założyć profil zaufany i potwierdzić w wybranym puncie stacjonarnym swoją tożsamość. Alternatywną opcją jest założenie konta w jednym z wybranych banków, polecamy mBank gdzie prowadzenie rachunku jest darmowe o ile nie zamówimy karty debetowej. Konto możesz założyć online poprzez formularz.

Po wykonaniu pierwszego, kroku powinieneś mieć założone konto na portalu eKRS oraz profil zaufany lub konto w jednym z powyższych banków. Również wspólnik musi posiadać konto eKRS i profil zaufany, aby podpisywać wygenerowane przez Ciebie dokumenty.

Jak założyć spółkę z o.o. przez internet (s24)

Zaloguj się do s24 (eKRS), przejdź do zakładki “moje przedsiębiorstwa” i kliknij “Dodaj przedsiębiorstwo”. W tym kroku określamy nazwę firmy, formę prawną oraz siedzibę (miasto), po określeniu tych warunków całość zatwierdzamy przyciskiem “zapisz” . Przykład jak to powinno wyglądać przedstawiam na zdjęciu poniżej.

Jak założyć spółkę przez internet

Najlepiej przed przystąpieniem do dalszych prac udostepnić nasz wniosek

Teraz możemy przystąpić do kompletowania wszystkich potrzebnych dokumentów. Ich tworzenie umożliwia przycisk “nowy dokument”, zacznijmy może od umowy spółki, ponieważ jest ona najdłuższa (reszta pójdzie bardzo szybko). Wybieramy wzorzec dokumentu i przystępujemy do działań, większość wartości, które uzupełniamy jest bardzo intuicyjna.  W pierwszym kroku wpisujemy dane wspólników zakładających spółkę, każdego z nich musimy dodać osobno oraz określamy PKD naszej firmy. Po wykonaniu tych kroków możemy przejść do kolejnego etapu, klikając na krok2. Przykładowy wniosek przedstawiam poniżej.

Krok 2

Na następnej stronie określamy wartość udziałów oraz przydzielamy ich odpowiednia liczbę każdemu ze wspólników. Minimalny kapitał zakładowy spółki z o.o. to 5 000 zł. W naszym przykładzie własnie taką spółkę rejestrujemy. Dodatkowo musimy zaznaczyć check box przy odpowiednim wariancie w paragrafie 8.

Krok 3-6

W tych krokach tworzymy naszą umowę spółki, poprzez zaznaczenie odpowiednich check boxów. Nie będę opisywał każdego punktu osobno, ponieważ są one całkiem logiczne. Na przykładowych zdjęciach zaznaczyłem jest w sposób losowy. Dodatkowo w kroku 5 musimy podać członków pierwszego zarządu, aby powołać nową spółkę musimy wyznaczyć przynajmniej jedną osobę.

Podpisy

W ostatniej zakładce musimy podpisać umowę spółki przez profil zaufany lub ePUAP. Wystarczy kliknąć na przycisk podpis i zostaniemy przekierowani na odpowiednia stronę.Przykładny wypełnionych stron zamieszczam poniżej.

Dokumenty potrzebne do rejestracji spółki przez internet

Skoro najważniejszy dokument mamy już wygenerowany, możemy przystąpić do tworzenia kolejnych. Teraz powinno już pójść z górki. Dwa następne dokumenty wygenerujemy w ten sam sposób co umowę spółki, klikając na “Nowy dokument”. Tym razem z listy wybieramy “Oświadczenie o wniesieniu kapitału”, uzupełniamy datę i podpisujemy dokument. Oświadczenie jest niezbędne do założenia spółki. Oczywiście po zawiązaniu się spółki, wspólnicy muszą podstawić środki do dyspozycji nowego podmiotu. Forma jest dowolna (zasilenie kasy gotówka, bądź przelew na nowo otwarte konto).

jakie dokumenty do wniosku s24

Z gotowych wzorców musimy  wygenerować jeszcze “Listy Wspólników”, uzupełniamy datę i sprawdzamy czy dane pobrane z naszej umowy spółki są poprawne. Jeśli wszystko się zgadza, możemy podpisywać dokument.

Dodatkowe dokumenty niezbędne przy rejestracji spółki w S24

Ze względu na zmianę przepisów, do wniosku musimy dołączyć 3 dodatkowe dokumenty. Niestety w systemie s24 nie znajdziemy wzorów. Sami musimy je stworzyć, wydrukować, podpisać, zeskanować oraz wgrać do portalu eKRS. Jeśli tego nie zrobimy, sąd wezwie nas do uzupełnienia braków i cała procedura wydłuży się nawet o kilka tygodni. Poniżej mogą Państwo pobrać wzór dokumentów, jednocześnie opisuje krok po kroku jak je wgrać.

 

Mogą Państwo dokonać edycji naszych wzorów lub stworzyć własne dokumenty od podstaw. Dla pewności sugeruje wydrukowanie gotowego dokumentu, podpisanie przez osoby uprawnione (zarząd/wspólników) i zeskanowanie pliku lub wykonanie zdjęcia. Uwaga! do eKRS możemy wgrać tylko pliki w formacje PDF (w przypadku zdjęć, niezbędna jest konwersja do pdf). Aby wgrać zeskanowany dokument wybieramy “Nowy dokument” i na dole strony “Wczytaj”. Powinno pojawić nam się nowe okno, w którym wybieramy rodzaj dokumentu (z rozwijanej listy), następnie wgrywamy plik na serwer poprzez przycisk “wczytaj dokument” i “zapisz”.

Dodatkowe dokumenty do wniosku s24

Tak zapisany plik musimy jeszcze “podpisać”. Na stronie eKRS przechodzimy do zakładki “Dokumenty”, dostępnej w lewym menu strony. Z listy zaznaczamy odpowiedni dokument (ten, który wcześniej “zapisaliśmy” i wczytujemy go poprzez przycisk “wybierz dokument”. Ostatnim krokiem jest podpisanie wczytanego dokumenty poprzez profil zaufany ePUAP lub podpis kwalifikowany. Możemy to zrobić przechodząc do zakładki “podpisy”, przed podpisaniem dokumentu niezbędne jest dodanie osoby uprawnionej do tej czynności. Możemy to zrobić poprzez przycisk “dodaj osobę podpisująca”. Instrukcje przedstawiamy na zdjęciach poniżej. W ten sam sposób musimy dodać wszystkie 3 dokumenty z listy. Po wykonaniu tych czynności możemy przejść do kolejnego kroku.

  • dodatkowe dokumenty do wniosku s24
  • dodatkowe dokumenty zakładanie spółki przez internet

Złożenie wniosku w S24- Ostatni krok

Przystępując do tego kroku w zakładce “dokumenty”, powinniśmy mieć 6 podpisanych dokumentów na liście. Wszyscy wspólnicy powinni zatwierdzić każdy dokument z osobna, tak by nie było żadnych wątpliwości. Nasza zakładka powinna wyglądać jak na zdjęciu poniżej:

podpisane dokumenty s24

Mając wszystkie wymagane dokumenty w portalu S24, możemy przystąpić do składania wniosku. W tym celu klikamy na okno “Wnioski” –> “Nowy Wniosek” wybieramy “Wniosek o rejestracje podmiotu w rejestrze przedsiębiorców……” i całość zatwierdzamy przyciskiem “wybierz wzorzec wniosku”. Po wykonaniu powyższej czynności powinno nam się ukazać poniższe okno:

Składanie wniosku s24

W tym kroku dodajemy dokumenty, które zostaną wysłane wraz z naszym wnioskiem. W górnym oknie powinniśmy mieć dodane dokumenty “Umowa spółki zoo”, “lista wspólników” oraz “oświadczenie o wniesionym kapitale”.  Dodatkowo w dolnym oknie przy użyciu przycisku “dodaj” załączamy nasze 3 zewnętrzne dokumenty ( Oświadczenie czy spółka nie jest cudzoziemcem, oraz adresy do doręczę dla wspólników i członków zarządu). Po dodaniu wszystkich 6 dokumentów, nasz ekran powinien wyglądać jak na screenie, jeśli wszystko się zgadza klikamy “ok” i przechodzimy do kolejnego kroku.

wzór wniosku s24

W finalnym etapie mamy 4 zakładki do wypełnienia:

  • w 1 kroku wypełniamy sąd, do którego kierujemy wniosek
  • przechodzimy do dwójki i wypełniamy adres siedziby spółki.
  • w 3 etapie musimy zaznaczyć, iż członek zarządu nie jest zawieszony. Przechodzimy do tabeli “dane osób wchodzących w skład…….”, zaznaczamy wiersz z danym członkiem zarządu i klikamy “edytuj”, następnie zaznaczamy “nie” przy pytaniu czy dana osoba jest zawieszona. Całość zatwierdzamy przyciskiem “zapisz” awieszenie członka zarządu s24
  • w przedostatniej zakładce wypełniamy przeważająca działalność spółki

  • Ostatnim krokiem jest podpisanie wniosku przez wspólników. Po wykonaniu wszystkich powyższych kroków, możemy podpisać i opłacić wniosek. Aby to zrobić, wystarczy z dolnego panelu wybrać odpowiedni kafelek.

Dodatkowe informacje i podsumowanie.

Prze procesowanie wniosku powinno zając maksymalnie kilka dni roboczych. Informacja zwrotna zostanie zamieszczona na portalu S24 w zakładce korespondencja. Zaraz po założeniu spółki zalecamy założenie konta w banku, stworzyliśmy ranking z naszymi propozycjami. Wiele banków oferuje prowadzenie rachunku firmowego przez pierwsze 24 miesiące całkowicie za darmo. Tego typu oferta jest np. w mBanku. Dodatkowo jeśli już jesteśmy klientem procedura założenia konta ulega znacznemu skróceniu, w moim przypadku założenie konta firmowego w mBank trwało 10 minut. Ze względu na oszczędność czasu polecamy zapoznanie się z naszym rankingiem kont dla spółek z o.o. i działalności gospodarczych.

 

 

 

 

Zapisz się do naszego Newslettera!

Chcesz być na bieżąco informowany o najnowszych ofertach i promocjach? Zapisz się!

Chętnie wysłuchamy twoich myśli

      Dodaj swoją opinie

      Finhack
      Login/Register access is temporary disabled
      Porównaj wybrane konta
      • Total (0)
      Porównaj
      0