Według danych z Raportu o obrocie gotówkowym w 2022 r. (NBP) ponad 80% Polaków korzysta z mieszanych form płatności, tj. z różną częstotliwością używa i gotówki, i płatności bezgotówkowych. Warto więc wiedzieć, jak zamienić pieniądz papierowy na elektroniczny i na odwrót. Dostępne są różne metody. Część z nich opisaliśmy już na naszym blogu. Dzisiaj sprawdzimy, jak wygląda wpłata i wypłata gotówki w oddziale Banku Millennium.
Bank Millennium oferuje swoim klientom różne metody wpłaty i wypłaty gotówki. Najczęściej wybierane są wpłatomaty i bankomaty. Klienci mogą korzystać za darmo ze wszystkich bankomatów w Polsce, jeśli aktywnie korzystają z rachunku.
Drugą najpopularniejszą metodą jest wizyta w placówce i właśnie na tym skupimy się w dzisiejszym wpisie. Oprócz tego dostępne są także inne rozwiązania np. cashback, BLIK, o których piszemy w dalszej części artykułu.
Obecnie mamy coraz mniej powodów, by odwiedzać bankowe placówki. Większość spraw da się załatwić z poziomu komputera lub smartfona. Nadal jednak nie wszystkie. Dla przykładu maksymalny dzienny limit wypłat dla Konta Millennium 360° to 20 tys. zł. Zatem, jeśli zechcemy pobrać z rachunku większą sumę, musimy pofatygować się do placówki. Warto więc wiedzieć, z czym wiąże się taka wizyta. Wbrew pozorom pytań może być całkiem sporo.
Ile pieniędzy można wypłacić z Banku Millennium? Czy obsługa gotówkowa w oddziale jest darmowa? Czy i na jakich zasadach można wpłacać i wypłacać walutę? Sprawdzamy.
Zacznijmy od tego, dokąd udać się z gotówką. Odpowiedź może wydawać się oczywista: do placówki Banku Millennium. Tak, jednak nie każdy oddział prowadzi obsługę kasową. Dlatego, jeśli nie chcemy być odesłani z kwitkiem, warto przed wizytą sprawdzić, jaki zakres usług oferuje punkt, do którego się wybieramy. Listę placówek bank udostępnia na swojej stronie internetowej (przycisk Znajdź placówkę lub bankomat na dole strony).
Kiedy znajdziemy się już we właściwej placówce, musimy udać się do stanowiska kasjerskiego i podać kwotę wpłaty oraz wskazać rachunek do płaty. Pracownik poprosi nas o okazanie dokumentu tożsamości, a następnie przyjmie i przeliczy pieniądze. Środki od razu zostaną zaksięgowane na rachunku (nie później niż w tym samym dniu roboczym).
Co ważne, pracownik ma prawo pytać nas, skąd mamy wpłacaną gotówkę i/lub poprosić o przedłożenie dokumentów, które potwierdzą źródło jej pochodzenia.
Warto wiedzieć! Gotówkę na konto mogą wpłacać także osoby trzecie i nie jest wymagana do tego zgoda posiadacza rachunku.
Analogicznie, by wypłacić pieniądze z konta, należy udać się do palcówki z obsługą kasową. Przy stanowisku kasjerskim musimy okazać dokument tożsamości, podać kwotę wypłaty oraz wskazać rachunek, z którego chcemy podjąć środki. Kiedy pracownik upewni się, że mamy uprawnienia do składania dyspozycji na rachunku, wypłaci nam wskazaną kwotę. Jednak nie zawsze i nie każdą. Dlaczego? Odpowiedź poniżej.
Kiedy widzimy oddział banku, wyobrażamy sobie, że gdzieś tam w środku jest skarbiec, a w nim góra pieniędzy. Rzeczywistość potrafi rozczarować. Jak już wspomnieliśmy, są placówki, które w ogóle nie prowadzą obsługi gotówkowej. A w tych, które prowadzą, nie ma tak dużo pieniędzy, jak mogłoby się wydawać.
Przechowywanie dużych sum jest drogie i niebezpieczne. Banki wolą dopasowywać ilość gotówki w placówce do zapotrzebowania. Dlatego też wprowadzają dzienne limity wypłat. I tak w Banku Millennium w ciągu jednego dnia od ręki można wypłacić maksymalnie 30 tys. zł. Czy to oznacza, że aby pobrać z konta większą kwotę, trzeba przez kilka dni odwiedzać palcówkę? Na szczęście nie.
Wystarczy uprzedzić bank, że planujemy wypłacić więcej niż 30 tys. zł. Zamówienia można składać telefonicznie lub osobiście w placówce (w formie pisemnej) do godz. 15:30 na co najmniej 1 dzień roboczy przed planowaną wizytą. Warto wiedzieć, że w zgłoszeniu możemy określić, w jakiej strukturze nominałowej chcemy podjąć gotówkę.
Po środki należy zgłosić się w wyznaczonym dniu od godz. 12:30. Opłaca się o tym pamiętać. Jeśli nie odbierzemy awizowanej wypłaty, bank pobierze prowizję (0,15%, min. 50 zł).
Jest jedna istotna kwestia, jeśli w miedzy czasie zmienimy zdanie co do ilości wypłacanej gotówki, to możemy podjąć całość albo nie wybierać jej wcale. Nie ma możliwości zmiany wypłacanej kwoty, jeśli jest to awizowane zamówienie. Wynika to z tego, że bank przygotowuje specjalną kopertę z pieniędzmi dla nas. W takim scenariuszu, najlepszym wyjściem jest wypłata całości, by nie narazić się na prowizję. W kolejnym kroku możemy wpłacić pieniądze w kasie lub wpłatomacie. Oczywiście lepiej korzystać z wpłatomatu (brak prowizji).
W przypadku Millennium banku, awizacja wypłaty możliwa jest jedynie na infolinii (+48) 22 598 40 40) oraz w oddziale (kontakt Millennium). Niestety na ten moment nie zrobimy tego w bankowości internetowej/mobilnej – nie ma takiej opcji w systemie, na czacie czy poprzez formularz kontaktowy ta opcja jest również niedostępna.
Porozmawiajmy teraz o kosztach. W poniższej tabeli prezentujemy, ile za wpłatę i wypłatę gotówki w oddziale Banku Millennium zapłacą posiadacze rachunków osobistych.
Konto Millennium 360° | Konto 360° Junior | Konto Prestige World | Konto Osobiste Prestige | |
Wpłata gotówki w oddziale | 11 zł | 0 zł | ||
Wypłata gotówki w oddziale | ||||
Nieodebranie zamówionej gotówki | 0,15% nieodebranej kwoty, min. 50 zł |
W przypadku Konta Millennium 360° zarówno wpłata, jak i wypłata w oddziale kosztuje 11 zł. Natomiast użytkownicy Konta Junior 360° oraz klienci z segmentu Prestige mogą cieszyć się darmową obsługą gotówkową w oddziale. Własnie ze względu na prowizję, dla kwot do 20 tys. złotych lepszym rozwiązaniem wydaję się być bankomat (0 zł za taką wypłatę).
Kiedy chcemy pobrać większą sumę z konta w Banku Millennium, wizyta w oddziale będzie najlepszym rozwiązaniem. Nie jest to jednak najwygodniejszy sposób. Trzeba dopasować się do godzin pracy placówki, a wcześniej sprawdzić, czy dany punkt prowadzi w ogóle obsługę gotówkową. Dlatego w przypadku mniejszych kwot lepiej postawić na inne metody.
Zdecydowanie najchętniej wybieramy urządzenia samoobsługowe. Nic dziwnego, są dostępne niemal na każdym kroku, a korzystanie z nich jest proste, szybkie i wygodne. Temu zagadnieniu poświęciliśmy osobny artykuł. We wpisie: Bank Millennium wpłatomaty i bankomaty piszemy, m.in.:
Ciekawym, choć mało znanym rozwiązaniem jest cashback, czyli, tzw. wypłata sklepowa. W ten sposób można pobrać z konta do 1000 zł przy okazji codziennych zakupów. Wystarczy znaleźć punkt obsługujący wypłaty cashback, poinformować sprzedawcę, że chcemy wypłacić pieniądze, a następnie zapłacić za wszystko kartą. Gotówkę otrzymamy razem z paragonem. Co ważne, w Banku Millennium usługa ta jest darmowa.
Poza tym do dyspozycji mamy także:
Szerzej ww. metody opisujemy w dedykowanych artykułach na temat wpłaty pieniędzy na konto oraz wypłaty pieniędzy z konta. Zachęcamy do lektury.
W aktualnej ofercie Banku Millennium znajdziemy konto walutowe w euro, dolarach amerykańskich, funtach brytyjskich i frankach szwajcarskich. Sprawdźmy więc, na jakich zasadach mogą wpłacać i wypłacać gotówkę w oddziale posiadacze tych rachunków.
Zacznijmy od kwestii opłat.
Konto walutowe | Konto Osobiste Prestige w walucie obcej | |
Wpłata walut w oddziale | 0 zł | |
Wypłata walut w oddziale | ||
Nieodebranie zamówionej gotówki | 0,15% nieodebranej kwoty, min. 50 zł |
Jak widać, nie ma się do czego przyczepić. Zarówno klienci korzystający z oferty standardowej, jak i Ci z segmentu Prestige mają obsługę walutową w oddziale za bezwarunkowe 0 zł. Porównując propozycje innych instytucji z naszego rankingu kont osobistych, pod tym względem Bank Millennium wypada bardzo korzystnie.
Jedyną prowizją, z którą muszą liczyć się posiadacze kont walutowych, bez względu na typ oferty, to opłata za niepodjęcie awizowanej wypłaty.
By wpłacić euro, bądź inną walutę na swoje konto, należy udać się do placówki, prowadzącej obsługę kasową w walutach obcych (zakres usług danych placówek można sprawdzić w wyszukiwarce dostępnej na stronie internetowej banku).
Cały proces przebiega identycznie, jak w przypadku wpłaty złotówek. Należy określić kwotę wpłaty i numer rachunku. Okazać dokument tożsamości i przekazać gotówkę pracownikowi. Warto przygotować się także na pytania dotyczące źródła pochodzenia wpłacanych pieniędzy. Środki będą dostępne na rachunku natychmiast, nie później jednak niż w tym samym dniu roboczym.
Na podobnych zasadach realizowane są wypłaty. Znajdując się przy okienku kasowym, musimy określić cel wizyty, okazać dokument tożsamości i poczekać na gotówkę.
Zanim jednak wybierzemy się do oddziału, musimy uprzedzić bank, że chcemy wypłacić walutę. W Banku Millennium nie da się pobrać środków z konta walutowego, wchodząc do placówki ot tak z ulicy. Każdą wypłatę w walucie obcej trzeba awizować (infolinia lub oddział).
W tym miejscu warto dodać, że Bank Millennium realizuje wypłaty nie tylko w GBP, USD, EUR oraz CHF, ale także w innych walutach, dla których prowadzi tabelę kursową (np. AUD, JPY, CAD, SEK, CZK, NOK, DKK).
Termin awizacji zależy od rodzaju waluty i kwoty, jaką chcemy wypłacić. By pobrać z konta dowolną sumę w walucie państw UE lub do 10 tys. USD, zamówienie należy złożyć min. 1 dzień roboczy wcześniej do godz. 15:30. Natomiast wypłatę powyżej 10 tys. USD lub dowolną kwotę w przypadku pozostałych walut z tabeli kursowej banku trzeba zgłosić min. 2 dni robocze wcześniej do godz. 15:30. Środki awizujemy tak jak złotówki, należy zadzwonić na infolinię lub udać się do wybranego oddziału.
Niestety, Bank Millennium nie posiada bankomatów obsługujących waluty obce. Takie urządzenia mają jedynie Citi Handlowy oraz ING Bank Śląski, ale udostępniają je wyłącznie swoim klientom.
Usługę wypłaty euro mają także bankomaty Euronetu. Nie polecamy jednak korzystać z tej opcji. Dlaczego? Ponieważ transakcję można wykonać jedynie kartą, której walutą rozliczeniową nie jest euro. Poza ty cała operacja odbywa się z zastosowaniem DCC, przez co staje się nieopłacalna.
Dlatego w Banku Millennium wypłata euro w oddziale to jedyny sposób na wyjęcie gotówki z konta walutowego.
Klienci firmowi Banku Millennium mogą realizować wpłaty otwarte i zamknięte oraz wypłaty otwarte w placówkach prowadzących obsługę gotówkową. Poniżej prezentujemy koszty tylko dla transakcji otwartych.
Konto Mój Biznes | Konto Biznes | |
Wpłata gotówki w oddziale | 0,70%, min. 10 zł | |
Wypłata gotówki w oddziale | ||
Nieodebranie zamówionej gotówki | 0,15% niepodjętej kwoty, min. 50 zł | |
Nieawizowana wypłata | 0,50% | |
Wypłata z określoną strukturą nominałową | 10 zł |
Klienci Biznes zapłacą 0,70%, min. 10 zł za każdą wpłatę lub wypłatę w oddziale. Przedsiębiorcy także muszą pamiętać o awizacji wypłat powyżej 30 tys. zł (do 15:30 na co najmniej 1 dzień roboczy przed planowaną wizytą). Przy składaniu zamówienia mogą określić, w jakiej strukturze nominałowej ma być wypłacona gotówka. Za taką usługę bank pobiera dodatkowe 10 zł. Poza tym jeśli klient zechce wypłacić środki bez awizacji lub więcej niż wskazał w zamówieniu, zapłaci 0,50% dodatkowej opłaty.
Po pieniądze należy zgłosić się po 12:30 w wyznaczonym dniu. Niepodjęcie gotówki wiąże się z naliczeniem 0,15%, min. 50 zł prowizji.
Klienci firmowi (w tym konta zaprezentowanego w rankingu kont firmowych) mogą założyć konto walutowe w GBP, USD, EUR i CHF. Za wpłatę lub wypłatę gotówki w oddziale Banku Millennium muszą zapłacić 0,70%, min. 10 zł. Bank pobiera opłaty także za niepodjęcie awizowanej wypłaty (0,15%, min. 50 zł) oraz za wypłatę bez awizacji lub kwoty powyżej tej wskazanej w zamówieniu (dodatkowe 0,50%).
Rachunek Biznes w walucie obcej | |
Wpłata walut w oddziale | 0,70%, min 10 zł |
Wypłata walut w oddziale | |
Nieodebranie zamówionej gotówki | 0,15% nieodebranej kwoty, min. 50 zł |
Nieawizowana wypłata | 0,50% |
Tak jak w przypadku klientów indywidualnych wypłaty gotówki w walutach obcych zawsze wymagają wcześniejszego zgłoszenia. Zamówienie trzeba złożyć do 15:30:
W oddziale Banku Millennium od ręki można wypłacić do 30 tys. zł dziennie. Każdą większą wypłatę należy awizować co najmniej 1 dzień roboczy wcześniej do godz. 15:30.
W Banku Millennium euro z konta walutowego można wypłacić jedynie w oddziale. Co ważne, każda kwota wymaga awizacji co najmniej 1 dzień roboczy wcześniej do godz. 15:30. Zamówienia można składać w placówce w formie pisemnej lub telefonicznie.
W Banku Millennium USD także wypłacimy wyłącznie w oddziale po wcześniejszym zamówieniu. Wypłatę trzeba zgłosić do 15:30 na co najmniej 1 dzień roboczy (dotyczy kwoty do 10 tys. USD) lub na co najmniej 2 dni robocze (dotyczy kwoty powyżej 10 tys. USD) przed planowaną wizytą. Można to zrobić telefonicznie lub osobiście w placówce (na piśmie).
W Banku Millennium bez problemu wpłacimy EUR, USD lub GBP na konto walutowe. Poza tym bank prowadzi obsługę gotówkową także w innych walutach: CHF, AUD, CZK, DKK, JPY, CAD, NOK, SEK.
W Banku Millennium wypłatę powyżej 30 tys. zł oraz wypłatę każdej kwoty w walucie obcej trzeba awizować. Zgłoszenie należy złożyć min. 1 dzień roboczy wcześniej (dotyczy PLN, walut państw UE oraz kwot do 10 tys. USD) lub min. 2 dni roboczy wcześniej (dotyczy kwot powyżej 10 tys. USD oraz pozostałych walut z tabeli kursów) do godz. 15:30. Bank przyjmuje zamówienia telefonicznie lub w placówkach w formie pisemnej.
Posiadacze Konta Millennium 360° za każdą wypłatę gotówki w oddziale zapłacą 11 zł. Natomiast użytkownicy pozostałych rachunków osobistych mogą wypłacać w ten sposób za darmo.
Tak, pieniądze na konto w Banku Millennium można wpłacać w placówkach, prowadzących obsługę gotówkową oraz we wpłatomatach.