Santander Bank Polska to nowoczesny bank. Udostępnia swoim klientom intuicyjną aplikację mobilną i łatwą w obsłudze bankowość elektroniczną. Często można skorzystać z ciekawych promocji. Mimo wszystko jakiś element oferty może nam nie odpowiadać lub konto okaże się zbędne. W takiej sytuacji najlepiej je zamknąć. Jak zamknąć konto w Santander Bank Polska? Poniżej wyjaśniamy najważniejsze kwestie.
Od czasu do czasu Santander Bank Polska (wcześniej BZ WBK) uruchamia promocje, dzięki którym za założenie konta mamy szansę zarobić nawet kilkaset złotych. Tego typu oferty prezentujemy w naszym rankingu kont osobistych. Dostępny jest też program lojalnościowy. Jeśli polecimy ROR w Santander Bank Polska swojemu znajomemu i on podczas zakładania konta poda nasz kod polecenia, obie strony mogą zyskać ciekawe bonusy. Takie nagrody na pewno kuszą nowych klientów.
Choć Santander Bank Polska stale poszerza i uatrakcyjnia swoją ofertę, a obsługa klienta oraz wszystkie dostępne funkcjonalności działają bez zarzutu, czasem użytkownik chce lub musi zrezygnować ze współpracy.
Znalezienie informacji na temat sposobu likwidacji rachunku nie jest proste. Ciężko je znaleźć na internetowej banku. Dzwoniąc na infolinię, zostaniemy odesłani do działu, który specjalizuje się w rozwiązywaniu umów. Dopiero tutaj uzyskamy szczegółowe instrukcje.
Co ważne, Santander Bank Polska nie robi problemów przy rozstaniu i udostępnia swoim klientom różne możliwości zamknięcia ROR-u. Możemy to zrobić na kilka sposobów:
Pamiętajmy, by wycofać zgody marketingowe i te zezwalające na przetwarzanie danych klienta.
Jeśli wybierzemy ten sposób, to doradca zajmie się wszystkimi formalnościami, związanymi z rozwiązaniem umowy. Klient musi okazać jedynie dowód tożsamości (nie jest potrzebna umowa). Podczas rozmowy możemy rozwiać wszelkie wątpliwości, dopytać, kiedy zostaną wyłączone usługi i, czy nie jesteśmy jeszcze związani z bankiem umową o jakiś inny produkt.
Doradca, z pewnością będzie dopytywać o powód naszej decyzji i próbować nakłonić nas do kontynuowania współpracy.
To sposób dla tych, którym nie szkoda czasu i pieniędzy na wizytę u notariusza. Musi on sporządzić odpowiednie pismo, które potem trzeba wysłać na adres oddziału macierzystego (to taki, który zbiera wszystkie dokumenty związane z danym klientem). W takim wniosku powinny znaleźć się następujące dane:
By dowiedzieć się, do którego oddziału macierzystego zostaliśmy przypisani, trzeba skontaktować się z bankiem – osobiście lub telefonicznie. Jak widać, ta opcja rozwiązania umowy jest dla bardzo wytrwałych osób.
Czy da się uniknąć wizyty u notariusza? Teoretycznie nie ma przeszkód, by wysłać pismo, które nie zostało potwierdzone notarialnie. W takiej sytuacji bank może skontaktować się z nami, by potwierdzić naszą tożsamość i zweryfikować informacje. Niestety może, ale nie musi, czasem to klient nie odbiera telefonu i bank zaprzestaje prób. Oznacza to, że taki wniosek zostanie odrzucony, a konto nadal będzie aktywne.
Na szczęście, istnieją prostsze i mniej kosztowne sposoby na rezygnację z konta w Santander Bank Polska.
Wzór wypowiedzenia umowy o konto Santadner Bank’u
W Santander Bank Polska nie rozwiążemy umowy bezpośrednio na infolinii. Konieczny będzie kontakt z działem przeznaczonym do tego typu spraw. Możemy skontaktować się z nim na dwa sposoby (w godzinach 9-17):
Oczywiście, konsultant nie może przyjąć wniosku bez weryfikacji tożsamości klienta. Będziemy musieli podać numer NIK (czyli Numer Identyfikacyjny Klient, z którego korzystamy, logując się do bankowości internetowej Santander’a) oraz dane osobowe, np. serię i numer dowodu osobistego, jego termin ważności, czy datę wydania. Gdy konsultant upewni się, że rozmawia z osobą uprawnioną do podejmowania decyzji o rachunku, przyjmie naszą dyspozycję.
Jeśli wyrazimy na to zgodę, bank będzie zawiadamiał nas SMS-em o zmianie statusu wniosku. Najpierw otrzymamy informację o jego przyjęciu, a po upływie okresu wypowiedzenia umowy – o zamknięciu konta. Opłaca się wybrać tę usługę. Jest bezpłatna i daje pewność, że sprawa została sfinalizowana.
Jeśli bank nie doprowadzi sprawy do końca, rachunek będzie nadal aktywny, a dodatkowo zostaną jeszcze naliczone opłaty, mamy prawo do reklamacji.
Jeśli chcemy uniknąć podawania wrażliwych danych podczas rozmowy telefonicznej, mamy możliwość kontaktu przy pomocy bankowości elektronicznej. Konsultant od razu będzie wiedział, z kim rozmawia. W tym celu trzeba zalogować się do bankowości internetowej. Następnie wybieramy: Twoje sprawy > Twoje produkty > Konta > Wybrane sprawy > Zrezygnuj z konta.
Po wybraniu tej opcji, wyświetli nam się nowe okno do przeprowadzenia wideo rozmowy lub audio rozmowy. Z doświadczenia wiem, iż pracownik będzie prosił m.in. o okazanie dowodu do kamery internetowej celem weryfikacji naszej tożsamości.
Zgodnie z odpowiedzią uzyskaną od Banku, konto firmowe Santander możemy zlikwidować w następujący sposób:
W tym przypadku dostępne są praktycznie te same opcje, co dla rachunku osobistego. Jednocześnie przypominamy, że po zamknięciu konta firmowego w Santanderze mamy 7 dni na zgłoszenie zmiany danych do urzędu skarbowego. Więcej informacji w naszym poradniku „Jak zgłosić zmianę konta firmowego do urzędu skarbowego?„
Jak nie konto firmowe w Santander banku, to co? W tym przypadku polecamy nasz ranking kont firmowych. Tam znajdziecie zarówno darmowe konta firmowe, jak i dopasowane do waszych potrzeb rachunki dla przedsiębiorców.
W Santander Bank Polska od dnia przyjęcia dyspozycji musi minąć 28 dni, by umowa przestała obowiązywać. Jeśli zależy nam na natychmiastowej likwidacji rachunku, powinniśmy udać się do oddziału i złożyć wypowiedzenie osobiście. Konieczne będzie uregulowanie wszelkich należności wobec banku. W tym momencie tracimy także dostęp do bankowości elektronicznej.
Co ciekawe, bank daje nam 20 dni na zastanowienie się, niezależnie od wybranego sposobu. Jeśli w tym czasie zmienimy decyzję, wypowiedzenie zostanie anulowane. Wrócimy do dawnego numeru konta, a sposób logowania do bankowości internetowej pozostanie bez zmian.
O ile nie zdecydujemy się na wypowiedzenie umowy drogą korespondencyjną (co wiąże się z wizytą u notariusza i opłatą), sama likwidacja konta będzie darmowa. Dodatkowe koszty może generować, np. karta debetowa, czy kredytowa. Nie oznacza to, jednak, że będziemy musieli zapłacić za cały miesiąc. Bank pobierze opłatę tylko za te dni, w których korzystaliśmy z produktu.
By uniknąć dodatkowych kosztów, warto wcześniej spełnić warunki, które zwalniają z prowizji.
Podczas trwania okresu wypowiedzenia, cały czas mamy odstęp do bankowości elektronicznej. Oznacza to, że sami możemy przelać środki z konta.
Jeśli podczas rezygnacji podamy doradcy numer konta, na który mają być przelane środki, po upływie 28 dni. To taki przelew zostanie wykonany bezpłatnie.
W przypadku wypowiedzenia w trybie natychmiastowym, pracownik wykona przelew za nas, jednak wiąże się to z opłatą za polecenie przelewu złożonego w placówce banku.
Jak łatwo zauważyć, bardziej opłaca się poczekać, aż upłynie okres wypowiedzenia. W tym czasie swobodnie możemy dysponować swoimi pieniędzmi. Dodatkowo, jeśli na koncie nie będzie środków, a w tym czasie zostaną naliczone jakieś opłaty, zamkniecie konta Santander nie powiedzie się.
Jeśli nie Santander bank, to które konto będzie najlepsze. To możecie zweryfikować w naszym rankingu kont osobistych, który polecamy przejrzeć. Jednocześnie zachęcamy do sprawdzenia, ewentualnych sposobów na otwarcie konta bakowego.
W Santander Bank Polska możemy zamknąć konto online, listownie, osobiście i telefonicznie. Wybór drogi korespondencyjnej jest czasochłonny i kosztowny, ponieważ wymaga wizyty u notariusza, a potem na poczcie. Jeżeli jesteście ciekawi jak zamyka się konta w innych bankach, przeczytajcie nasz artykuł.
Jeśli chcemy uniknąć 28-dniowego okresu wypowiedzenia, musimy udać się do oddziału i jednocześnie rozliczyć się z bankiem z wszelkich należności. W ciągu 20 dni możemy zmienić decyzję i wrócić do dawnego konta bez żadnych konsekwencji.
Jak widać, Santander Bank Polska dba o jakość świadczonych usług i nie utrudnia swoim klientom rozwiązania współpracy. Choć doradca będzie próbował zatrzymać klienta i nakłonić go do pozostania z bankiem (np. proponując korzystną ofertę), jednocześnie pomoże przejść przez cały proces i wszystko wytłumaczy.
FAQ
Okres wypowiedzenia to 28 dni. Jeśli chcemy zrobić to szybciej, warto udać się do oddziału banku, gdzie taka rezygnacja trwa krócej. Co istotne mamy 20 dni na zmianę naszej decyzji. W takim przypadku możliwe jest utrzymanie starego nr konta i danych do logowania.
Dyspozycje likwidacji rachunku złożymy bezpłatnie na jeden z 4 sposobów. Co ważne, w okresie 28 dniowego wypowiedzenia bank może naliczać opłaty za korzystanie z konta czy karty (jeśli nie spełnimy warunków zwolnienia z opłat). Sama opłata będzie naliczana proporcjonalnie do okresu korzystania z produktu.
Tak, taka opcja jest dopuszczalna. Całość odbywa się poprzez wideorozmowe z poziomu aplikacji mobilnej lub bankowości internetowej. Podczas składania takiego wniosku koniecznie będzie okazanie dowodu osobistego do kamery.
W przypadku rachunku firmowego mamy 3 opcje rezygnacji – na infolinii, w oddziale lub online u dedykowanego doradcy.