mBank to piąty bank komercyjny w Polsce, biorąc pod uwagę wielkość aktywów. Zatrudnia około 9,5 tys. pracowników. Kapitał zakładowy wynosi 169 539536 złotych. Od 2010 roku prezesem zarządu jest Cezary Stypułkowski.

mBank to bank, który nie tylko idzie z duchem czasu, ale nawet wyprzedza trendy. Był pierwszym internetowym bankiem w Polsce. Od początku po drodze mu jest z nowymi technologiami. Ciągle wdraża coraz to nowe technologie i zaskakuje swoich użytkowników innowacyjnymi rozwiązaniami. Nie bez powodu swego czasu reklamował się jako „ikona mobilności”.

0

Początki mBanku

Historia mBanku sięga 1986 r. Wówczas powołano do życia Bank Rozwoju Eksportu. W 1989 roku dochodzi do fuzji z Polskim Bankiem Rozwoju S.A.

mBank powstaje w 2000 roku i jest pierwszym internetowym bankiem w Polsce, a rok później swoją działalność rozpoczyna MultiBank. Obie instytucje jak na razie funkcjonują jako ramiona detaliczne BRE Banku. Od 2007 roku mBank świadczy swoje usługi także w Czechach i na Słowacji.

Dopiero od 2013 roku wszystkie jednostki Grupy BRE zaczynają działać pod szyldem mBanku.

mBank na giełdzie

mBank jest spółką publiczną, która zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w 1992 roku. Obecnie największym akcjonariuszem jest Commerzbank AG, posiadając blisko 70% akcji.

Oferta mBanku

mBank to bank uniwersalny. Oznacza to, że kieruje swoją ofertę zarówno do klientów detalicznych, firmowych, premium, jak i MSP oraz korporacji. Bank pomaga swoim klientom w zarządzaniu gotówką, finansowaniu, oszczędzaniu i inwestowaniu. Profil jego działalności obejmuje także ubezpieczenia, księgowość, leasing.

mBank – oferta dla klientów indywidualnych

mBank ma w swojej ofercie konta osobiste kierowane do różnych grup odbiorców:

  • konto dla dzieci poniżej 13 lat – z kartą płatniczą i dostępem do aplikacji mobilnej;
  • konta dla młodych – jedno przeznaczone dla osób od 13 do 17 lat i drugie dla użytkowników od 18 do 24 lat;
  • uniwersalne konto osobisteeKonto dla osób powyżej 24. roku życia;
  • konto premium – dla wymagających klientów; otwiera dostęp do dodatkowych narzędzi;
  • konto dla graczy–występuje w trzech kategoriach wiekowych (13-17, 18-20, od 21 lat); oferuje kartę z gamingowym wzorem, rabaty na gry, akcesoria i platformy gamingowe oraz opcję automatycznego odkładania na gry;
  • konto osobiste Private Banking –przeznaczone dla bardzo zamożnych klientów; z opieką zespołu doradców;
  • konto osobiste da obywateli Ukrainy;
  • konto walutowe –dostępne w 11 walutach;
  • konto oszczędnościowe.

Instytucja proponuje osobom prywatnym także karty kredytowe, kredyty, lokaty i ubezpieczenia.

Jeśli chcemy zacząć przygodę z inwestowaniem, mBank oferuje doradztwo inwestycyjne, a także gotowe strategie i fundusze inwestycyjne. Klienci Private Banking mają do dyspozycji także prywatnego maklera.

By zabezpieczyć swoją przyszłość, możemy skorzystać z IKE, czyli Internetowego Konta Emerytalnego lub IKZE – Internetowego Konta Zabezpieczenia Emerytalnego.

Flagowe konto tej instytucji znajdziecie w rankingu kont osobistych.

mBank – oferta dla klientów firmowych

W mBanku przedsiębiorcy mogą wybrać konto dopasowane do potrzeb firmy, m.in.:

Klientom firmowym dedykowane są różne formy finansowania, np. kredyt w rachunku bieżącym, kredyty, pożyczki, karty kredytowe.

Oferta dla firm obejmuje także faktoring, ubezpieczenia, leasing, terminale i księgowość. Poza tym mBank udostępnia szereg narzędzi dla sprzedających w Internecie, m.in.: bramkę płatności Paynow.

W mBanku MSP i korporacje uzyskują dostęp do bankowości inwestycyjnej, wsparcie w zarządzaniu majątkiem i finansowaniu działalności. Flagowy rachunek mBanku dostępny w naszej porównywarce kont firmowych.

mBank – dodatkowe funkcjonalności

W mBanku większość spraw można załatwić, nie wychodząc z domu – z poziomu serwisu transakcyjnego lub aplikacji mobilnej. Na każdym kroku klienci są zachęcani do korzystania właśnie z tych opcji. Na stronie banku opisane są szczegółowe instrukcje z podpowiedziami, w jaki sposób można samodzielnie rozwiązać problem.

Zarówno bankowość online, jak i aplikacja mobilna są intuicyjne i pełne wygodnych funkcji. Od 2020 roku w mBanku założymy konto na selfie, a nawet zawnioskujemy zdalnie o hipotekę. W 2021 roku dostęp do aplikacji mobilnej zyskali także użytkownicy konta dla dzieci poniżej 13. roku życia.

Klienci mogą płacić nie tylko kartą, ale także telefonem, zegarkiem lub opaską i korzystać z różnorodnych płatności mobilnych:

Oprócz produktów umożliwiających zarządzanie gotówką, w mBanku załatwimy sprawy urzędowe, wykupimy ubezpieczenie i rozpoczniemy swoją przygodę z inwestowaniem na giełdzie. Do dyspozycji mamy także, m.in. kantor, czy usługę Asystenta Płatności.

mBank ułatwia oszczędzanie. Użytkownicy mogą, mi.in. skorzystać z programu mOkazje, czyli zwrotu części wydanych pieniędzy. Bank często organizuje promocje, np. oferuje swoje produkty na korzystnych warunkach i udostępnia rabaty do wybranych punktów handlowo-usługowych.

Dla klientów firmowych bank proponuje specjalną bramkę płatności Paynow oraz inne narzędzia do obsługi e-sklepu.

Czym wyróżnia się mBank?

mBank już od początku swojego istnienia wyróżniał się na tle innych instytucji. Był pierwszym bankiem w Polsce prowadzącym wyłącznie internetową działalność. W 2014 roku został doceniony przez uznaną firmę badawczo-doradczą Forrester Research. Agencja uznała bankowość internetową mBanku za najlepszą w Europie.

W 2019 roku mBank jako pierwszy umożliwił sprzedaż ubezpieczenia na życie za pośrednictwem aplikacji mobilnej.

W międzynarodowym konkursie organizowanym przez brytyjski magazyn The Banker i Professional Wealth Management,mBank uzyskał tytuł Best Private Bank in Poland w 2018, 2019 i 2021 roku.W krajowych konkursach był wyróżniany, m.in. jako „Najlepszy bank dla firm”. Od 2008 roku utrzymuje się na podium w prestiżowym plebiscycie „Złoty Bankier”.

mBank wyróżnia się nie tylko bogatą ofertą i innowacyjnością, ale także oryginalną estetyką. Buszując po stronie, zauważymy, że kolorystyka logo i oprawa witryny różnią się w zależności od typu klienta, do którego kierowana jest oferta. Istnieje aż 6 wariantów logotypu – dla klientów indywidualnych, premium, Private Banking, firm, korporacji oraz dla młodych.

mBank zwraca szczególną uwagę na styl komunikacji z klientem. W 2014 roku uruchomił mKanon. Według jego zasad informacje kierowane do klientów powinny być przekazywane w prosty, przyjazny i zrozumiały sposób. Nad poprawnością przekazu czuwa autorski algorytm, czyli narzędzie, do którego mają dostęp wszyscy pracownicy.

Czy warto korzystać z usług mBanku? Opinia o banku.

Rozwiązania jak i oferta mBanku w szczególności trafia w gust młodych klientów. Bank jest nowoczesny a same rozwiązania można określić jako „mobilne”. Klienci mogą liczyć zarówno na liczne rozwiązania kredytowe jak i szeroką ofertę dla osób chcących efektywnie ulokować oszczędności.

Mieliśmy okazje przetestować zarówno rachunki osobiste, osobiste premium, karty kredytowe czy konto firmowe. Naszym Zdaniem jakość świadczonych usług była na wysokim poziomie, a nasze doświadczenie z bankiem określamy bardzo pozytywnie. Zarówno w kwestii prowizji, ewentualnych reklamacji czy kontaktu z instytucją. W przypadku jakichkolwiek problemów, odpowiedz ze strony mBanku była szybka i konkretna. Negatywnie jedynie oceniam rozwiązanie, gdzie wszystkie konta możemy obsługiwać z jednego profilu (np. osobistego). W tym przypadku wykonując przelew z danego profilu możemy wybrać np. rachunek spółki. Sama możliwość wykonania takiego działania jest delikatnie problematyczna, chwila nie uwagi i mamy problem natury księgowej. Tutaj minus od nas dla mBanku.

W przypadku opinii klientów, oprócz standardowego narzekania na obsługę klienta, Cześć użytkowników negatywnie oceniała prowizje za wypłatę małych kwot z bankomatu. Oprócz tego znaleźliśmy pojedyncze głosy krytyki dla kwestii wyboru profili (przelew z rachunku firmowego, będąc zalogowanym do profilu osobistego). Nie tylko nam to rozwiązanie przeszkadza. Raczej nie znaleźliśmy żadnych niepokojących opinii dotyczących działania produktów czy samej oferty mBanku. Co ciekawe, idąc do wybranego oddziału mBanku. W oddziale spotkamy raczej osoby młode lub w średnim wieku. To potwierdza generalny młody profil przeciętnego klienta banku.

Autor artykułu
Tomek Marczewski
Tomek Marczewski
Pozostałe publikacje autora
Specjalista SEM i SEO. Jego celem jest pomagać osobom zadłużonym i dostarczać im odpowiedzi na wszystkie pytania związane z finansami osobistymi. Pasjonat podróży, motoryzacji i technologii blockchain.
Mamy nadzieję, że recencja banku była dla Ciebie pomocna :)
5/5 (Ilość ocen: 1)
Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *