ING Bank Śląski to bank komercyjny, który obsługuje prawie 4,5 mln klientów detalicznych i ponad 500 tys. klientów korporacyjnych. Posiada niespełna 250 placówek w całym kraju oraz ok. 4 tys. bankomatów (dane na II kwartał 2022 r.). Kapitał zakładowy wynosi 130,1 mln zł. Obecnie prezesem zarządu jest Brunon Bartkiewicz.
Kiedy myślimy o ING Banku Śląskim, od razu przed oczami mamy pomarańczowe barwy i postać lwa. Często kojarzony jest także z polskim aktorem – Markiem Kondratem, który od wielu lat jest twarzą kampanii reklamowych banku. Obecnie ING Bank Śląski zajmuje czwarte miejsce w Polsce pod względem wielkości aktywów. Sprawdzamy, co oferuje on swoim klientom i czym wyróżnia się na tle innych instytucji finansowych.
Początki ING Banku Śląskiego to 1988 rok. Wówczas Rada Ministrów wydała decyzję, na mocy której powstał Bank Śląski w Katowicach. W 1989 roku bank rozpoczyna swoją działalność, a dwa lata później z banku państwowego zmienia się w spółkę akcyjną. W 1994 roku ING Bank N.V. wchodzi w posiadanie 25,9% akcji Banku Śląskiego, a w 1998 roku jest już większościowym udziałowcem (54,98%, a w 2001 r. – 87,77%).
Od 2001 roku Bank Śląski funkcjonuje pod nową nazwą – ING Bank Śląski S.A. W 2011 roku na mocy postanowienia Sądu Rejonowego w Katowicach ING Bank Śląski S.A. łączy się z ING Bankiem Hipotecznym S.A.
W 2016 roku Dom Maklerski ING Securities S.A. zostaje włączony w struktury ING Banku Śląskiego S.A, a w 2017 roku bank przejmuje Bieszczadzką SKOK w Sanoku.
ING Bank Śląski S.A. funkcjonuje jako spółka publiczna od stycznia 1994 roku. Akcje wówczas jeszcze Banku Śląskiego S.A. osiągnęły na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie cenę 675 zł.
Obecnie głównymi akcjonariuszami są:
ING Bank Śląski to uniwersalny bank komercyjny. Swoją ofertę kieruje zarówno do klientów detalicznych, jak i firmowych. Bank udostępnia produkty wspierające zarządzanie finansami, oszczędzanie i inwestowanie. W zakres usług ING Banku Śląskiego wchodzi także działalność ubezpieczeniowa, faktoringowa i leasingowa.
ING Bank Śląski oferuje klientom indywidualnym różne konta, np.:
Podstawowa oferta obejmuje także:
Oferta Private Banking w ING Banku Śląskim skierowana jest do osób, które zgromadzą w banku ponad 1 mln zł lub zainwestują min. 500 tys. zł. Tacy klienci mogą liczyć na indywidualne podejście i produkty, odpowiadające ich potrzebom, np. karty kredytowe z dostępem do saloników VIP na lotniskach i pakietem usług Concierge, czy doradztwo inwestycyjne.
Oferta flagowego konta z Lwem można znaleźć w rankingu kont osobistych.
ING Bank Śląski kieruje swoją ofertę biznesową do jednoosobowych działalności gospodarczych, spółek i korporacji. Dla każdej z grup przewidział inne produkty i usługi.
Propozycja dla JDG to przede wszystkim konto firmowe oraz karta płatnicza za 0 zł (o ile jest się aktywnym użytkownikiem). Idąc za potrzebami klientów biznesowych, bank oferuje również takie usługi jak: leasing, finansowanie faktur (także w EUR), terminale, konsultacje księgowe, fakturowanie.
Przedsiębiorcy, którzy potrzebują dodatkowych środków, mogą skorzystać z ciekawych produktów kredytowych, np. z pożyczki lub linii kredytowej z gwarancją BGK. Ci, którzy myślą o oszczędzaniu i inwestowaniu (tak jak klienci detaliczni) mają do dyspozycji, m.in.: lokaty, konta oszczędnościowe i fundusze inwestycyjne.
Konto dla spółek to 3 pakiety. Każdy, oprócz rachunku bieżącego, zawiera w zmiennych proporcjach propozycje usług i produktów niezbędnych do prowadzenia spółki. Koszt pakietu zależy od jego zawartości. Poza tym bank wspiera spółki w finansowaniu, inwestowaniu i obsłudze gotówkowej.
Co ciekawe, ING Bank Śląski przygotował specjalną ofertę stworzoną z myślą o potrzebach wspólnot mieszkaniowych.
Korporacje mogą liczyć na pomoc w zarządzaniu ryzykiem finansowym, obsłudze handlu, czy finansowaniu działalności. Bank oferuje także usługi powiernicze.
Aplikacja mobilna ING Banku Śląskiego zwyciężyła w kategorii „Najlepsza aplikacja mobilna” w konkursie „Instytucja Roku 2022”. Nie bez powodu – jest bardzo rozbudowana i intuicyjna. Umożliwia logowanie za pomocą danych biometrycznych, np. odcisku palca lub skanu twarzy. Co ciekawe, by sprawdzić stan konta, nie trzeba się logować.
W Moje ING mobile możemy, np. dodać zdjęcie paragonu i przechowywać je w Moich dokumentach. Dostępna jest także funkcja „Zapłać rachunek ze zdjęcia lub pliku”. Aplikacja sczytuje dane i uzupełnia nimi niezbędne pola. To duża oszczędność czasu.
Poza tym za pomocą Moje ING mobile skorzystamy z różnych form płatności mobilnych: Garmin Pay, BLIK, Apple Pay, Google Pay, Visa mobile.
Serwis transakcyjny Moje ING pozwala na wygodne zarządzanie finansami. W bankowości internetowej szybko wykonamy przelew, sprawdzimy dostępne saldo, założymy profil zaufany i załatwimy sprawy urzędowe. To tylko niektóre z wielu dostępnych funkcji.
Zarówno w bankowości elektronicznej, jak i aplikacji mobilnej możemy korzystać z kodów rabatowych i zniżek do różnych sklepów.
Użytkownicy mają do dyspozycji także kantor, wsparcie robota inwestycyjnego i trenera finansowego oraz funkcję Smart Saver, która ułatwia oszczędzanie.
ING Bank Śląski od początku swojego istnienia co roku jest doceniany przez organizatorów zarówno krajowych, jak i zagranicznych konkursów. Tylko w 2022 roku, m.in.:
ING Bank Śląski jest wyróżniany także jako pracodawca, zdobywając, m.in.: tytuły Poland’s Best Employers 2021 i 2022 w swojej kategorii.
Warto dodać, że ING Bank Śląski oferuje karty przedpłacone, co obecnie na rynku polskim jest rzadkością.
Jak widać z powyższego opisy oferta jest szeroka i rozbudowana, co w naszej opinii świadczy dobrze o instytucji. Korzystając z aplikacji mobilnej czy bankowości internetowej widać, że bank przeznacza wystarczające środki na inwestycję w te rozwiązania. Całkiem ciekawą opcją są bankomaty z możliwością wypłaty EURO, obok Citi Handlowego to jedyny bank oferujący tego typu rozwiązanie. Przy czym ING ma znacznie więcej urządzeń, placówek itp. Naszym zdaniem oferta banku jest jak najbardziej konkurencyjna i warto ją wziąć pod uwagę.
Zweryfikowaliśmy opinie klientów o ING Banku Śląskim. Oprócz standardowego dla wszystkich banków narzekania na obsługę klienta, są pewne rzeczy o których warto wiedzieć. Wśród opinii można zauważyć informacje o blokadach rachunków podyktowanych procesem KYC, gdzie ewentualne wyjaśnienie wymaga wizyty w oddziale. Tego typu działanie może w znaczący sposób utrudnić dostęp do własnych środków. Co więcej miały miejsce sytuacje, gdzie bank po prostu wypowiadał klientowi umowę prowadzenia rachunku.
Od strony prowizji i opłat, cześć klientów narzekała na naliczenie prowizji pomimo wcześniejszej informacji o jej braku. Ciężko stwierdzić z czego wynika ten problem.
Na naszej stronie znajdą państwo zarówno rachunek osobisty, jak i konto firmowe dla JDG od Banku ING. Zweryfikowaliśmy również konto firmowe dla spółek, w tym z o.o, które też można rozważyć