Bank Millenium również należy do najważniejszych banków w Polsce. Obsługuje ponad 4 mln klientów, co plasuje go poza pierwszą piątką, ale nadal w czołówce. Pora przyjrzeć się jednak sposobom na zamknięcie konta w tym banku, bo czasami może okazać się to konieczne. Poza osobistą wizytą w oddziale, można jeszcze zamknąć konto korespondencyjnie, w bankowości elektronicznej oraz przez infolinię. Wszystkie sposoby „Jak zamknąć konto w Millennium?” opisane poniżej.
Zamknięcie konta w oddziale banku
Ta opcja jest oferowana przez każdy bank. Jeśli mamy oddział banku blisko domu, możemy skorzystać z tego sposobu. Będzie on dość wygodny i pewny, bo konto zostanie zamknięte od ręki, a pracownik przeprowadzi nas przez cały proces. Jeśli nie mamy placówki w miejscu zamieszkania, a zależy nam na tej opcji zamknięcia konta, możemy poszukać najbliższego oddziału w wyszukiwarce na stronie banku Millennium. Jak zawsze na wizytę w placówce należy zabrać dowód osobisty. Podczas załatwiania sprawy warto też poprosić o potwierdzenie złożenia dyspozycji, o ile jest darmowe i zamknąć jednocześnie inne niepotrzebne produkty. Warto też upewnić się, że na pewno zostanie zamknięte, także konto w bankowości elektronicznej, czyli w Millenecie. Pamiętać należy też o odwołaniu wszystkich zgód marketingowych, aby nie otrzymywać już od banku żadnych reklam.
Rozwiązanie umowy listownie
Dyspozycję zamknięcia konta można także wysłać pocztą. Najlepiej oczywiście listem poleconym z potwierdzeniem odbioru, a jeśli zależy nam na czasie to także priorytetowym. Wiąże się to jednak z pewnymi kosztami. W wypowiedzeniu należy zamieścić swoje dane osobowe, adres, PESEL, dane kontaktowe, dane zamykanego konta, drugi numer konta, aby bank przelał na nie środki z zamykanego, a także dyspozycje zamknięcia bankowości elektronicznej, innych produktów czy odwołanie zgód marketingowych. Bank niby twierdzi, że robi to automatycznie, ale przezornie warto o tym w piśmie wspomnieć. Można też skorzystać ze wzoru wypowiedzenia. Pismo musi zostać też podpisane takim samym podpisem, jak ten we wzorze złożonym w banku podczas zakładania konta. W przypadku różnic dyspozycja nie zostanie wykonana. List należy wysłać na adres banku do korespondencji, a więc:
ul. Stanisława Żaryna 2A, 02-593 Warszawa.
Zamknięcie konta w bankowości elektronicznej Millenet
Millennium to kolejny bank, który umożliwia zamknięcie konta w bankowości elektronicznej. Można to zrobić w zakładce „Wnioski i Umowy”. Jest to sposób bardzo wygodny, bo to tylko kilka kliknięć, które można wykonać o każdej porze dnia i nocy, bez wychodzenia z domu. Opcję „wnioski i umowy” otwiera się poprzez kliknięcie w swoje nazwisko. Następnie zaznaczamy konta do zamknięcia. Pamiętajmy, że przy otwarciu konta osobistego i oszczędnościowego w pakiecie, można zamknąć samo oszczędnościowe, ale chcąc zamknąć osobiste, trzeba to zrobić razem z oszczędnościowym. Trzeba też wskazać oczywiście konto, na które mają zostać przelane pieniądze oraz powód zamknięcia konta i potwierdzić dyspozycję. Jest to sposób łatwy i szybki, ale dostępny tylko dla osób korzystających z Millenetu.
Ostatni sposób – infolinia
Konto w banku Millennium można także zamknąć dzwoniąc na infolinię pod nr: (+48) 519 284 040 lub (+48) 22 598 40 40 lub 801 331 331. Konsultant przyjmie wtedy naszą dyspozycję. Trzeba jednak uzbroić się w trochę cierpliwości, no nierzadko trudno się dodzwonić, jak na każdą bankową infolinię. Wszystko zależy od jej obciążenia w danym momencie. Podczas rozmowy z konsultantem warto upewnić się co do tego, czy zostanie zamknięte konto w bankowości elektronicznej oraz wycofane wszystkie zgody marketingowe.
Jak zamknąć konto firmowe w Millennium Bank?
Informacji zasięgnęliśmy u źródła w Millennium Bank. Niestety to kolejny bank, który zawęził opcje zamknięcia konta firmowego. W tym przypadku mamy tylko 2 sposoby: w oddziale lub korespondencyjnie. Niestety, rachunku firmowego Millennium nie zamkniemy online w serwisie transakcyjnym, jak ma to miejsce w przypadku kont osobistych.
Skoro nie Millennium to co? Odpowiedz na to pytanie znajdziecie w naszym rankingu kont firmowych.
O czym warto jeszcze pamiętać?
Przede wszystkim o okresie wypowiedzenia, trwającym miesiąc od złożenia dyspozycji. Konto i karta działają w tym czasie normalnie, tak, jak bankowość elektroniczna. Bank pobierze też jeszcze za ten miesiąc opłaty. Po zakończeniu okresu można spróbować wysłać z innego konta przelew w kwocie 1 grosza i jeśli wróci, będzie to oznaczało, że konto zostało zamknięte. Bez okresu wypowiedzenia można zamknąć konto po zmianach w regulaminie, w ramach nie zgadzania się z nimi.
Znów też trzeba pamiętać, że żaden bank nie zamknie konta z debetem. Warto zostawić na koncie kilka złotych więcej niż wynoszą miesięczne opłaty, aby po ich pobraniu nie powstał właśnie debet. Bank jednak pobiera opłatę 7 zł za wykonanie przelewu środków pozostałych na koncie. Najkorzystniej będzie więc spełnić warunki zwalniające z opłaty w miesiącu składania wypowiedzenia i na początku kolejnego miesiąca. Jeśli w obu miesiącach zostaną spełnione warunki, można za darmo przelać środki na inne konto. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy poza opłatami na konto naliczane są opłaty za inne usługi, np. kody SMS. Wtedy trzeba zostawić na koncie kwotę równą tej opłacie. Jeśli jednak zdajemy się na przelew środków przez bank, pamiętajmy, aby zostawić na koncie kwotę opłaty i podać konto, na jakie ma zostać przelana nadwyżka.
Jak zamknąć konto w Millennium Podsumowanie
Wszystkie sposoby zamknięcia konta w banku Millennium są przyjazne klientom. Oczywiście opcja oddziału będzie mniej wygodna, jeśli nie mamy go w pobliżu miejsca zamieszkania. Poczta jednak przeważnie jest w pobliżu, ale te dwa sposoby warto rozważać jako ostateczność, bo przecież możemy w chwilę zamknąć konto w bankowości elektronicznej albo przez infolinię. Nawet osoby niekorzystające z internetu mogą więc zamknąć konto bez wychodzenia z domu. A gdzie założyć nowe konto, jak nie w Millennium? Pomóc może nasz ranking kont osobistych, gdzie znajdziesz różne oferty wraz z dokładnymi opisami i możesz je ze sobą porównać, by wybrać tę najkorzystniejszą. Jednocześnie zachęcamy do sprawdzenia, ewentualnych sposobów na otwarcie konta bakowego.
Jeżeli jestecie ciekawy jak wygląda zamykanie konta w innych bankach warto przeczytać nasz artykuł, Jak zamknąć konto w banku.
FAQ
Ile kosztuję zamkniecie konta w Millennium Bank?
Likwidacja rachunku jest bezpłatna, jedyny koszt jaki poniesiemy to ew. koszt listu poleconego czy dojazdu do placówki banku. Oczywiście w okresie wypowiedzenia, jesteśmy zobowiązani do spełnienia warunku aktywności (celem zwolnienia z opłat). Konto, na którym jest debet nie zostanie zamknięte.
Ile czasu trwa zamkniecie konta w Millennium Bank?
W Millennium bank obowiązuję standardowy okres wypowiedzenia, czyli 30 dni. W tym okresie karta oraz konto działają i można z nich korzystać. Również ewentualne opłaty czy prowizje mogą być naliczane, zgodnie z ToiP
Jak zamknąć konto w Millennium Bank?
Do wyboru mamy 3 opcje – osobista wizyta w oddziale, wysyłając wypowiedzenie na adres banku lub online przez bankowość internetową.
Czy konto firmowe w Millennium bank można zamknąć online?
Niestety, rachunku firmowego w Millennium bank nie zlikwidujemy online. Konieczna jest wizyta w oddziale lub zamkniecie rachunku wysyłając list na adres korespondencyjny banku.
Mamy nadzieję, że ten artykuł był dla Ciebie pomocny :)
Specjalista SEM i SEO. Jego celem jest pomagać osobom zadłużonym i dostarczać im odpowiedzi na wszystkie pytania związane z finansami osobistymi. Pasjonat podróży, motoryzacji i technologii blockchain.
1 komentarz on “Jak zamknąć konto/konto firmowe w Millennium Banku?”
Roman
Skandaliczne długo trwa zamknięcie konta w oddziale. Najpierw jakaś aktualizacja danych, później szereg dokumentów do podpisu. Trwało to dobre 40 minut.
Używamy ciasteczek, dzięki którym nasza strona jest dla Ciebie bardziej przyjazna i działa niezawodnie. Pozwalają one również dopasować treści i reklamy do Twoich zainteresowań.
Jeśli się nie zgodzisz, reklamy nadal będą się wyświetlać, ale nie będą dopasowane do Ciebie
Ustawienia ciasteczek
Poniżej możesz sprawdzić, jakie dane zbieramy w ciasteczkach i po co je zbieramy. Nie na wszystkie musisz się zgodzić.
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Niezbędne
Nazwa cookie
TTL
Wygaśnie za
Preferencje
Nazwa cookie
TTL
Wygaśnie za
Analityczne
Nazwa cookie
TTL
Wygaśnie za
Marketingowe
Nazwa cookie
TTL
Wygaśnie za
Niesklasyfikowane
Nazwa cookie
TTL
Wygaśnie za
Zarządzaj zgodami plików cookie
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Skandaliczne długo trwa zamknięcie konta w oddziale. Najpierw jakaś aktualizacja danych, później szereg dokumentów do podpisu. Trwało to dobre 40 minut.