PKO BP jest liderem wśród banków w naszym kraju. Obsługuje ponad 11 mln klientów. Często wyznacza trendy, wprowadzając innowacyjne rozwiązania i udogodnienia dla klientów. Tak jest również w przypadku zamykania konta. PKO BP umożliwia bowiem oprócz osobistego i korespondencyjnego likwidowania rachunku, zamknięcie zdalne konta w bankowości elektronicznej lub w aplikacji mobilnej banku.
jak zamknąć konto PKO BP? – osobiście
Jeśli zdecydujemy się na zamknięcie konta w oddziale banku, musimy uzbroić się w cierpliwość. Zresztą niezależnie od tego, w jakiej sprawie idziemy do oddziału, trzeba mieć na uwadze, że będzie tam kolejka i to raczej długa. Jeśli nie mamy oddziału banku w pobliżu domu, warto skorzystać z wyszukiwarki, by sprawdzić, gdzie znajduje się najbliższy. Jak zawsze, również do oddziału PKO BP należy wybrać się z dowodem osobistym. Pamiętajmy też o tym, aby przy składaniu wypowiedzenia poprosić o potwierdzenie dyspozycji. Najlepiej mieć przy sobie kopię pisma i poprosić o pieczątkę potwierdzającą dzień wpłynięcia. Jeśli mamy inne produkty, takie jak kartę debetową, lokaty, konto walutowe, możemy je zamknąć razem z kontem.
To rozwiązanie wymaga wizyty na poczcie i poniesienia kosztów wysyłki listu poleconego (priorytetowego), ale jest znacznie szybsze i wygodniejsze niż wizyta w oddziale. Wypowiedzenie można napisać samodzielnie albo skorzystać ze wzoru PKO BP . We wzorze wystarczy wypełnić odpowiednie pola, a pisząc wypowiedzenie samodzielnie, trzeba pamiętać o podaniu wszystkich danych – swojego imienia i nazwiska, PESEL-u, daty, nazwy i numeru zamykanego konta oraz innego konta, na które mają zostać przelane środki z zamykanego. Na końcu trzeba oczywiście podpisać pismo, ale należy pamiętać, że podpis musi być zgodny ze wzorem podpisu w banku. Jeśli podpis nie będzie się zgadzał, konto nie zostanie zamknięte. Gotowe wypowiedzenie należy wysłać na adres oddziału, w którym zakładaliśmy konto lub na adres centrali PKO BP: ul. Puławska 15, 02-515 Warszawa. Najlepiej, by był to list polecony z potwierdzeniem odbioru, które będzie dla nas informacją, że pismo trafiło do banku i rozpoczęła się realizacja dyspozycji. W ten sposób zamyka się jednocześnie konto i kartę. Warto także zamknąć inne posiadane i niepotrzebne produkty.
jak zamknąć konto w PKO BP przez internet?
Przez wiele lat PKO BP, tak jak większość banków, oferował zamknięcie konta tylko w oddziale lub listownie. W końcu jednak poszedł klientom na rękę, umożliwiając zamknięcie konta poprzez bankowość elektroniczną. Można więc załatwić to bez wychodzenia z domu, dosłownie w kilka chwil. Wystarczy kilka kliknięć. Jak to zrobić?
Po zalogowaniu do bankowości elektronicznej należy kliknąć opcję „Moje sprawy”,
Potem „Dyspozycje i zaświadczenia” i zaznaczamy „nową dyspozycję”
Wybieramy dyspozycje dotyczące konta i zamknięcie rachunku
Następnie zaznaczamy rachunek, który chcemy zamknąć, podajemy powód zamknięcia i zatwierdzamy wniosek
Można też podać numer innego konta, na które bank przeleje pieniądze z zamykanego. Koszt takiego przelewu jest taki sam, jak przelewu krajowego w oddziale.
Zamknięcie konta w PKO BP przez aplikację mobilną IKO
PKO BP jako jeden z niewielu banków umożliwia także zamknięcie konta przez aplikację mobilną. Wygląda to bardzo podobnie, jak w bankowości elektronicznej. Wystarczy wybrać w prawym dolnym rogu opcję „Więcej”, a następnie „Dyspozycje i zaświadczenia”. Wybieramy dotyczące kont i zamknięcie konta. I postępujemy tak samo jak dla zamknięcia rachunku poprzez bankowość elektroniczną. Całość nie powinna zająć więcej niż zaledwie kilka minut.
PKO BP zamknięcie konta firmowego
Niestety w przypadku zamknięcia konta firmowego PKO BP dostępne są tylko 2 możliwości: w oddziale lub korespondencyjnie. Tę informacje zweryfikowaliśmy u źródła, w PKO BP. Nie ma możliwości likwidacji rachunku firmowego online – w bankowości internetowej lub aplikacji. Niestety PKO BP to kolejny bank obok Millennium czy Alior Banku, który ogranicza opcje względem rachunków osobistych.
Jaki konto firmowe warto założyć zamiast PKO BP? To sprawdzicie w naszym rankingu kont firmowych.
Co jeszcze warto wiedzieć przed zamknięciem konta?
Pierwszą rzeczą, o której warto wiedzieć, jest okres wypowiedzenia. Trwa miesiąc od otrzymania dyspozycji przez bank. Konto działa w tym czasie normalnie i można logować się jeszcze przez bankowość elektroniczną. W wyjątkowych sytuacjach, np. przy zmianach w regulaminie, można zrezygnować z konta w trybie natychmiastowym, jeśli nie zgadzamy się ze zmianami.
Pamiętać warto także o tym, że tutaj też trzeba zostawić na koncie nieco większą kwotę niż comiesięczne opłaty, ponieważ za działanie konta w okresie wypowiedzenia, także zostaną pobrane opłaty. Pozostałe środki zostaną przelane przez bank na wskazane przez nas inne konto. Przeważnie przelew zwrotny jest darmowy, ale nie w PKO BP. Ten bank pobiera za niego opłatę od 5,99 złotych do nawet 10 zł, w zależności od rodzaju konta. Pamiętajmy, że na koncie nie może być zadłużenia, więc lepiej, aby nie powstał debet po pobraniu opłat. Żaden bank nie zamknie zadłużonego konta.
Podsumowanie – która opcja jest najlepsza?
Niewątpliwie najlepszą opcją jest bankowość elektroniczna lub aplikacja mobilna, jednak trzeba mieć do tego dostęp. Konieczne jest korzystanie z internetu lub ze smartfona, co nie jest oczywiste w przypadku osób starszych. Osobom, które nie korzystają z urządzeń elektronicznych czy internetu, pozostaje opcja korespondencyjna bądź wizyta w oddziale banku. Tę ostatnią opcję lepiej omijać i traktować jako ostateczność, ponieważ nie zawsze oddział banku jest dostępny w pobliżu domu, a do tego zawsze są tam spore kolejki. Wysyłka pisma pocztą wiąże się zaś z opłatą za list polecony, ale jest wygodniejsza i szybsza niż wizyta w oddziale. Pocztę prędzej znajdziemy w pobliżu domu niż oddział banku. Pamiętajmy również o wycofaniu wszystkich zgód marketingowych, aby bank nie przetwarzał już naszych danych osobowych i nie wysyłał nam żadnych ofert.
Jak nie konto w PKO BP, to gdzie?
Zanim zamkniesz konto, warto założyć nowe, aby możliwy był przelew nadwyżki środków z zamykanego konta. Jeśli nie chcesz już mieć konta w PKO BP, możesz skorzystać z naszego rankingu kont osobistych, w którym wszystkie oferty są dokładnie opisane. Na pewno ułatwi on podjęcie niełatwej decyzji o wyborze odpowiedniej oferty. Jednocześnie zachęcamy do sprawdzenia, ewentualnych sposobów na otwarcie konta bakowego. A jeśli jesteś ciekawy jak wygląda zamykanie rachunku w innych bankach, sprawdź nasz artykuł jak zamknąć konto.
FAQ
Ile kosztuję zamknięcie konta w PKO BP?
Samą dyspozycję złożymy bez opłat. Jednak należy pamiętać, iż w okresie wypowiedzenia bank może pobierać prowizję za prowadzenie konta/karty. Dodatkowo w przypadku PKO BP przelew zwrotny z rachunku na nasz inny rachunek będzie kosztował od 5,99 zł do 10 zł w zależności od rodzaju konta.
Ile trwa zamkniecie konta w PKO BP?
Okres wypowiedzenia rachunku to standardowe 30 dni. W tym okresie bank może pobierać opłaty za prowadzenie konta/karty. Sam dostęp do rachunku i możliwość dokonywania operacji na nim, mamy do dnia likwidacji rachunku (czyli przez cały okres wypowiedzenia.
Jak zamknąć konto firmowe w PKO BP?
W tym przypadku mamy tylko 2 standardowe możliwości – w oddziale lub korespondencyjnie (list polecony na adres banku). Niestety nie ma możliwości zamknięcia konto firmowego w PKO BP online -przez bankowość internetową/aplikację mobilną.
Jak zamknąć konto osobiste w PKO BP?
W tym przypadku mamy 4 opcje: osobiście w oddziale, korespondencyjnie lub online przez aplikacje mobilną bądź bankowość elektroniczną. Okres wypowiedzenia to standardowe 30 dni.
Mamy nadzieję, że ten artykuł był dla Ciebie pomocny :)
Specjalista SEM i SEO. Jego celem jest pomagać osobom zadłużonym i dostarczać im odpowiedzi na wszystkie pytania związane z finansami osobistymi. Pasjonat podróży, motoryzacji i technologii blockchain.
Używamy ciasteczek, dzięki którym nasza strona jest dla Ciebie bardziej przyjazna i działa niezawodnie. Pozwalają one również dopasować treści i reklamy do Twoich zainteresowań.
Jeśli się nie zgodzisz, reklamy nadal będą się wyświetlać, ale nie będą dopasowane do Ciebie
Ustawienia ciasteczek
Poniżej możesz sprawdzić, jakie dane zbieramy w ciasteczkach i po co je zbieramy. Nie na wszystkie musisz się zgodzić.
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Niezbędne
Nazwa cookie
TTL
Wygaśnie za
Preferencje
Nazwa cookie
TTL
Wygaśnie za
Analityczne
Nazwa cookie
TTL
Wygaśnie za
Marketingowe
Nazwa cookie
TTL
Wygaśnie za
Niesklasyfikowane
Nazwa cookie
TTL
Wygaśnie za
Zarządzaj zgodami plików cookie
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.