Idealny rachunek bankowy powinien być wielofunkcyjny, nowoczesny i przede wszystkim korzystny dla klienta. Niestety nie wszystkie banki mogą pochwalić się kontem osobistym o tak wysokiej funkcjonalności. Jeśli chcesz sprawdzić, czy Konto osobiste w Santander Bank Polska spełnia twoje wymagania, przeczytaj dalszą część artykułu. Konto bankowe w Santanderze jest szczególnie ciekawą ofertą dla osób, które nie skończyły jeszcze 26 lat (ze względu na preferencyjne warunki). Mimo preferowania młodych osób, wszyscy nowi posiadacze konta, niezależnie od wieku, mają możliwość skorzystania z licznych promocji przygotowanych przez tą instytucję. Łączna pula nagród możliwych do uzyskania to nawet kilkaset złotych. Warto wspomnieć, że również oferta konta firmowego Santander jest warta sprawdzenia.
Konto Santander jest produktem kompleksowym, nowoczesnym i przede wszystkim elastycznym. Jednak jeśli nie chcesz, aby bank naliczył tobie opłaty czy prowizje, musisz spełnić kilka podstawowych warunków. Decydując się na prowadzenie ROR-u, możesz skorzystać z wielu dodatkowych usług i ciekawych rozwiązań, które oferuje Santander, np. automatyczne płatności za autostrady, kantor internetowy, 1% zwroty za opłacane rachunki i wiele więcej.
Najlepsze konto dla osób młodych do 26 roku życia, które korzystają z bankowości w kraju. | |
Kod Bic/Swift
|
WBKPPLPPXXX |
Dane adresowe
|
Aleja Jana Pawła II 17, 00-854 Warszawa |
Infolinia
|
1 9999 lub +48 61 81 1 9999 |
Liczba placowek
|
577 |
Godziny otwarcia oddziałow
|
9-17 |
Liczba bankomatów/wpłatomatów
|
1573 bankomaty i 902 wpłatomaty |
Opłata za rachunek
|
0/6 zł |
Opłata za kartę
|
0 zł / 9 zł |
Wypłata bankomaty/blik
|
0 zł |
Wpłatomaty
|
0 zł |
Przelewy (PLN)
|
|
Podróże
|
|
Przelewy zagraniczne
|
|
Obsługa gotówkowa w oddziale
|
|
Konta walutowe prowadzenie
|
|
Prowadzenie karty walutowej
|
0,8 jednostek danej waluty(m-c) – Karta walutowa dla EUR |
Konto Santander przeznaczone jest dla osób, które ukończyły przynajmniej 13-sty rok życia. Przyszli posiadacze rachunku bankowego, koniecznie powinni zwrócić uwagę na zróżnicowane opłaty dotyczące niektórych operacji. Inne kwoty pobierane są od osób, które nie ukończyły 26. roku życia, a inne od tych, które przekroczyły wcześniej wspomniany limit wiekowy.
Santander Bank Polska nie pobiera żadnych prowizji za otwarcie rachunku bankowego. Jego oprocentowanie wynosi 0%. W przypadku niespełnienia warunków zawartych w umowie bank nalicza cykliczną opłatę w wysokości 6 zł za prowadzenie rachunku. Mogą uniknąć jej osoby, które nie ukończyły 26 roku życia lub takie, które zrealizują płatności na kwotę min. 300 zł kartą lub Google Pay, Apple Pay, czy Blik. Opłata za kartę wynosi 9 zł, chyba że osoby poniżej 26 roku życia zrealizują jedną płatność kartą lub BLIK. Dla osób starszych, powyżej 26 roku życia, należy wykonać płatności kartą na min. 300 zl/m-c.
Opłaty | Klienci do 26 roku życia | Klienci powyżej 26 roku życia |
---|---|---|
Bankomaty krajowe | 0 zł | 0 zł – Santander, 3 zł pozostałe |
Bankomaty za granicą | 0 zł | 3zł (EURO) i 10 zł (pozostałe waluty) |
Przelew natychmiastowy | 0 zł | 0 zł |
Zlecenie stałe | 0 zł | 0,50 zł |
Wpłaty i wypłaty w placówce | 10 zł | 0 zł |
Transakcje Cashback | 0 zł | 1,50 zł |
Do Santander możesz wybrać Kartę Dopasowaną Visa lub Mastercard. Samo jej wydanie jest darmowe, natomiast jeśli chodzi o pozostałe kwestie, tu w zależności od wieku mogą zostać naliczone opłaty. Za odnowienie karty, osoby powyżej 26 roku życia zapłacą 15 zł. Opłata za kartę wynosi 9 zł, chyba że osoby poniżej 26 roku życia zrealizują jedną płatność kartą lub BLIK. Dla osób starszych, powyżej 26 roku życia, należy wykonać płatności kartą na min. 300 zł/m-c. Jeśli dokonasz płatności kartą poza granicami kraju, bank naliczy prowizję w wysokości 2,8% za przewalutowanie transakcji
Jakie korzyści oferuje produkt płatniczy podpięty do Konta Santander w Santander Bank Polska?
Klienci banku, którzy nie ukończyli 26 roku życia, mogą wypłacać środki za 0 zł ze wszystkich bankomatów na terenie kraju. Pozostałe osoby mogą korzystać z darmowych wypłat, jedynie z bankomatów należących do Santander Bank Polska, w przypadku innych urządzeń zapłacą 3 zł przy każdej wypłacie. Opłaty możesz uniknąć, wykupując miesięczny pakiet bezpłatnych wypłat ze wszystkich bankomatów – jego koszt to 5 zł. Jeśli korzystasz z aplikacji mobilnej, możesz dokonywać wypłaty ze wszystkich bankomatów na terenie kraju Blikiem za 0 zł.
Wypłaty z bankomatów za granicą dla klientów do 26. roku życia są po części darmowe. Tutaj bank nalicza jedynie prowizję w wysokości 2,8% wartości transakcji za przewalutowanie. Gorzej to wygląda w przypadku osób starszych. Tu bank nalicza 5 zł za każdą wypłatę w euro i 2,8% wartości transakcji za przewalutowanie. Pozostałe waluty to koszt 10 zł + 2,8% takiej samej prowizji
Wpłata gotówki we wpłatomacie własnym jest darmowa dla wszystkich klientów banku. Cashback wiąże się z prowizją 1,50 zł jedynie dla osób przekraczających wyżej wspomniany wiek. Dużym plusem jest to, że wpłaty i wypłaty w oddziale banku są w pełni darmowe dla osób >26 lat, młodsi zapłacą 10 zł za każdą operację.
Za klasyczne przelewy internetowe, zlecenia stałe, polecenia zapłaty, przelewy SEPA, SMSy autoryzacyjne i przelewy Blik bank nie nalicza żadnych opłat. Jedynie w przypadku przekazania środków pieniężnych w oddziale banku i przelewu SWIFT klient musi ponieść koszty. W pierwszym przypadku jest to kwota 5 zł poniżej 26 roku życia i 10 zł powyżej. SWIFT wiąże się z opłatą 0,2%, min. 20 zł maks. 200 zł.
Do aplikacji Santander Mobile możesz zalogować się za pomocą PIN-u lub odcisku palca. Wykonasz w niej wszystkie operacje bankowe, również te w innych walutach. Do dodatkowych funkcjonalności aplikacji należą:
Blik, HCE, Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay, dzięki którym możesz w łatwy sposób zapłacić za swoje zakupy stacjonarne i mobilne. Przy płatnościach internetowych bank oferuje portfel cyfrowy Masterpass i płatności pay-by-link.
Santander Bank Polska oferuje jedynie ciekawą Lokatę Mobilną(z podwyzszonym oprocentowaniem), która dostępna jest zarówno dla nowych, jak i starych klientów. Można skorzystać z niej tylko raz. Oprócz lokaty możemy skorzystać z promocyjnego oprocentowania rachunku oszczędnościowego.
Oferta walutowa w Santanderze jest całkiem wszechstronna, możemy założyć 12 rachunku walutowe (m.in. EUR/USD/GBP/CHF, czy mniej popularne CZK, NOK etc.). Prowadzenie kont jest darmowe, o ile na koncie utrzymywane jest saldo w wysokości min. 20 jednostek danej waluty. W przeciwnym wypadku opłata wynosi 10 zł. Ponadto klienci mogą dokonywać wymiany walut po preferencyjnych kursach w dedykowanym kantorze internetowym Santandera. Całość oferty dopełnia Karta wielowalutowa za której prowadzenie klient nie ponosi dodatkowych opłat. Na tle innych banków Santander wypada „tylko” ok, do czołówki konkurentów jeszcze trochę brakuje.
Wiecej o wymianie walut przeczytacie w naszym dedykowanym artykule „gdzie i jak najtaniej wymieniać walut?„
W Santander Banku możesz wykupić półroczny pakiet medyczny. Opcja ta jest dostępna tylko w bankowości internetowej, a konkretnie w zakładce Usługi partnerów, gdzie dalej musisz aktywować „Pakiet medyczny Telemedi.com” Koszt takiego pakietu to 72 zł. Kwota rozłożona jest na dwie raty. Wybierając abonament otrzymujesz:
Konto możesz założyć w banku lub wypełniając wniosek na stronie internetowej. W pierwszym przypadku wszelkie formalności związane z podpisaniem umowy załatwisz w oddziale. Polecamy założenie konta online, np. poprzez klikniecie linku w naszym rankingu kont osobistych. Dzieki temu możemy skorzystać z promocji na start i odebrać nawet kilkaset złotych. W przypadku zawierania umowy online, finalizacja wniosku może nastąpić na 3 sposoby:
Rachunek Santander mieliśmy okazje testować na przestrzeni wielu lat, konto posiadamy jeszcze z czasów banku BZW BK. Naszym zdaniem jakość świadczonych usług czy oferta produktowa jest na najwyższym poziomie. Niestety bank wypada trochę gorzej pod względem poziomu opłat i prowizji, które są jednymi z wyższych wśród banków komercyjnych. Przechodząc do konkretnych usług, bankowość internetowa oraz mobilna działają bardzo dobrze, oba kanały dostępu są intuicyjne oraz dobrze zaplanowane. To za co możemy pochwalić bank to wdrażanie usług pomocnych klientom. Przykładowo poprzez aplikacje mobilna możemy zapłacić za parkometry, bilety komunikacji miejskiej czy autostradę. Sami testowaliśmy opłacenie parkometru czy autostrady przez aplikacje, całość zadziałała bez zarzutu. Jak wykupić parkometr, zapłacić za przejazd autostradą lub kupić bilet? wystarczy wejść do aplikacji i wybrać ikonę zaznaczoną na screenie:
Naszym zdaniem to co działa słabo to mobilna autoryzacja transakcji, jest ona dostępna zaraz po wejściu do aplikacji (nie wymaga logowania). Niestety podczas użytkowania kilkukrotnie całość się zacinała i w naszej opinii działa to gorzej niż w przypadku np. mBanku czy Millennium.
Przechodząc do oferty, Santander ma bardzo ciekawe propozycję kart kredytowych, jedna z nich np. pozwala na darmowe wizyty w salonikach lounge na lotniskach. Bank oferuje wszechstronny wachlarz usług i produktów, który oceniamy bardzo dobrze. Niestety mamy wrażenie, iż bank zastawia „pułapki” na swoich klientów. Gdzie przez swoją nieuwagę/niewiedzę możemy słono zapłacić. Przykładem są konta walutowe, które wymagają utrzymania salda co najmniej 20 jednostek waluty, w przeciwnym razie instytucja kasuje 10 zł prowizji. Prowizja za transakcje dokonane kartą PLN w walutach obcych jest jedną z najwyższych na rynku (tu Nasz test i porównanie przewalutowań w bankach). Takich kwiatków w Tabeli opłat i prowizji banku jest niestety więcej. Od nas duży minus, za tego typu praktyki. Chociaż na pocieszenie dostajemy darmowe przelewy natychmiastowe!
Bank możemy pochwalić jeszcze w jednym aspekcie, w naszej opinii kontakt z bankiem jest na całkiem dobrym poziomie. Kilkukrotnie zdarzyło nam się składać zapytanie przez formularz online w bankowości/aplikacji mobilnej, odpowiedz była udzielana w zadowalającym czasie i rozwiązywała nasz problem. Minusem był brak powiadomień czy informacji, iż wiadomość na nas czeka. Ale sama forma to duży plus.
To co klienci chwalą w przypadku Konta Santander, to jakość bankowości internetowej i mobilnej, darmowe przelewy natychmiastowe, udogodnienia dla osób młodych i nie tylko, promocje na start z przejrzystymi warunkami czy duża liczba oddziałów i bankomatów. Te kwestię pokrywałyby się z naszą opinią.
Niestety mamy odczucie, że klienci narzekają dokładnie na kwestie, które sami poruszaliśmy tzn: „dziwne i niezrozumiałe opłat”, liczne przerwy techniczne w działaniu aplikacji, różnicowanie opłaty za konto w zależności od wieku.
To co nas pozytywnie zaskoczyło to umiarkowane narzekanie użytkowników na obsługę klientów, trafiliśmy również na pojedyncze głosy chwalące Santandera za dobra jakość HelpDesku.
Konto bankowe Santander jest ciekawą propozycją dla młodych osób ze względu na preferencyjne warunki oraz premie jakie możemy uzyskać. Bank wspiera wiele nowych technologii, natomiast oferta usług dodatkowych jest bardzo konkurencyjna. Odstraszać mogą opłaty za wypłatę gotówki z bankomatów obcych. Z drugiej strony spełniając wszystkie warunki promocji, nowi klienci mogą zyskać nawet kilkaset złotych premii w gotówce. Naszym zdanie warto wziąć pod uwagę powyższy rachunek, jeżeli szukamy ciekawej i nowoczesnej oferty dla siebie! Podsumowują jakość świadczonych usług oraz zakres oferty bankowej to sam szczyt wśród banków komercyjnych, niestety koszt prowizji i opłat jest jednym z wyższych wśród instytucji finansowych.
Polecam! Super konto takie nowoczesne… Oprócz kasy na start skorzystałem ze zwrotu za rachunki! Super sprawa… Wszystko proste i przyjemne, wypłacają kasę tak jak napisali na stronie!
Bardzo wygodne i wszechstronne konto, dużym plusem są darmowe przelewy natychmiastowe. Dla mnie konto darmowe, bo z niego korzystam aktywnie. Dużo dodatkowych usług jak karta wielowalutowa czy kantor internetowy, jak bede mial okazje na pewno z tych uslug skorzystam.
Super bank
Fajny rachunek bez opłat i z dodatkowo promocją. Wypłata pierwszej części premii bez problemu zgodnie z informacjami ze strony. Teraz spełniam kolejne warunki i czekam na pieniążki. Polecam bo dużo możliwości daje konto i nie pobrali mi żadnych opłat!
Korzystam z konta ponad 3 miesiące jak na razie jestem zadowolona
Bardzo mocno polecam!!!
Konto posiadam pół roku w tym banku i jestem bardzo zadowolona z usług
Posiadam konto od 3 miesięcy jak na razie jestem zadowolona
Tak a co jeśli mam już konto w Santander od 3 lat aby wziasc udział w konkursie kazdywygrywa
Niestety Panie Wojciechu, w większości przypadków konkursy/promocje są jedynie dla nowych klientów. Ma to być swego rodzaju zachęta do przetestowania rachunku.
Po prostu perfect
Polecę kilku osobom dogodne zarządzanie i mało formalności
Jak na razie jestem bardzo zadowolony z konta.Konto założyłem bez wychodzenia z domu w bardzo szybkim czasie
Jak na razie jestem bardzo zadowolony z konta.Konto założyłem bez wychodzenia z domu w bardzo szybkim czasie a to jest bardzo wygodne w czasie pandemii.Polecam
Jak na razie jestem bardzo zadowolony z konta.Konto założyłem bez wychodzenia z domu w bardzo szybkim czasie
Super bank bardzo
pomocne panie z obsługi
Jestem zadowolony w 100%
Polecam każdemu
Jestem klientką od kilkunastu lat. Obsługa w banku jest miła i kompetentna, choć mogłaby być liczniejsza, bo czasami dosyć długo czeka się w kolejce. Oddziałów w mieście, w którym mieszkam naliczyłam kilka. Bank dysponuje bogatą ilością ofert i usług m.in. kredyty, lokaty.
Superowy bank. Najlepszy na świecie! Zawsze mogę liczyć na pomoc pań w banku, kiedy coś potrzebuje to doradzą, pomogą i są bardzo uprzejmie. Kolejek nigdy nie ma, jest również szybka i sprawna obsługa. Polecam. Jesteśmy w tym banku bardzo długo i nigdy nie spotkała nas żadna przykrość 😉😉
Polecam konto jakie chcę
Fajny bank polecam jestem z wami już bardzo długo
Super bank zawsze mogę liczyć na pomoc kolejek nigdy nie ma szybka i sprawna obsługa panie bardzo miłe i zawsze pomogą doradzą i zawsze można liczyć na miłą obsługę
Serdecznie polecam.
Zadowolenie stuprocentowe 🙂
Bankowość internetowa i aplikacja są przejrzyste oraz łatwe w obsłudze.
Dzięki rozbudowanej aplikacji wizyty osobiste w banku są praktycznie nie potrzebne.
Polecam gorąco !
Jestem bardzo zadowolony, wszystko jest łatwe w obsłudze i naprawie masz wszystko co piszą o koncie.polecam każdemu.
Jestem zadowolona łatwość obsługi aplikacji mobilnej wpłat, wypłat. Polecam
Jestem zadowolona
Polecam z 💟💜💟💟💜💟💜
Bardzo polecam ten bank konto jakie chce
Jest bardzo łatwe w obsłudze oraz łatwa aplikacja
Jestem zadowolona
Jestem klientem tego banku i jestem zadowolony i bardzo polecam
Polecam łatwe w obsłudze super bank zawsze mogę liczyć na nich
Polecam z całego 💟💜💟💟💜💟💜