PKO Bank Polski to największy polski bank ze stuletnią tradycją. Powstał w 1919 roku jako Pocztowa Kasa Oszczędności. Obecnie wchodzi w skład Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego S.A.Spółka PKO BP S.A. jest najpotężniejszą instytucją finansową w Polsce. Dysponuje największym kapitałem własnym w porównaniu z innymi bankami działającymi w kraju oraz największą liczbą własnych placówek. Od 2004 roku akcje banku notowane są na GPW. Jednym z flagowych produktów jest własnie Konto firmowe PKO BP.
Bank PKO BP posiada zróżnicowaną ofertę skierowaną zarówno w stronę klientów indywidualnych jak i biznesowych. Od samego początku działalności oferuje różne rozwiązania finansowe wczytując się w potrzeby Polaków oraz polskich firm. Od początku istnienia inwestuje w rozwój stosując nowoczesne rozwiązania technologiczne. Dba o interesy wszystkich osób z nim związanych: akcjonariuszy, klientów, pracowników oraz społeczności lokalnych.
Oferta dla przedsiębiorców obejmuje dwa rodzaje kont: PKO Konto Firmowe i PKO Konto Firmowe Premium. Dodatkowo średnie i duże przedsiębiorstwa mogą założyć PKO Rachunek dla Przedsiębiorstw.
PKO Konto Firmowe jest prostym rachunkiem przeznaczonym dla jednoosobowej działalności gospodarczej lub innej formy prawnej. Mogą z niego korzystać start-upy, a także małe i średnie firmy oraz rolnicy. Rachunek można założyć całkowicie online. Osoby, które dopiero planują rozpoczęcie działalności gospodarczej mają możliwość otworzenia konta i jednocześnie rejestracji firmy w CEIDG za pomocą jednego wniosku złożonego w serwisie iPKO lub aplikacji mobilnej IKO.
PKO Konto Firmowe Premium przeznaczone jest dla małych i średnich firm mających większe potrzeby rozliczeniowe. Przedsiębiorca może skorzystać z oferty tzw. wielopodpisu służącego do autoryzacji transakcji, a także z rachunków wirtualnych.
Poza promocją prowadzenie konta kosztuje 12 zł. Opłaty można uniknąć jeżeli co miesiąc na rachunek wpłynie kwota co najmniej 2 000 zł. W pakiecie klient otrzymuje 10 darmowych przelewów krajowych oraz europejskich wykonywanych za pośrednictwem Internetu. Potem każdy kolejny przelew to koszt 1 zł. Za użytkowanie karty pobierana jest opłata 10 zł w miesiącu. Przy minimum 5 transakcjach bezgotówkowych w miesiącu bez względu na kwotę, karta staję się darmowa.
Cechy konta
|
|
Przeznaczenie konta
|
|
Miesięczna opłata za prowadzenie rachunku
|
0 / 12 zł „> |
Miesięczna opłata za kartę
|
0 /10 zł „> |
Wypłata z bankomatów w Polsce
|
|
Wypłata z bankomatów za granicą
|
|
Wpłata gotówki we wpłatomacie
|
|
Wpłata gotówki w oddziale banku
|
|
Wypłata gotówki w oddziale banku
|
|
Przelew krajowy
|
|
Przelew natychmiastowy
|
10 zł |
Kody SMS (autoryzacja operacji)
|
0 zł |
Zlecenie stałe
|
0 zł |
Polecenie zapłaty
|
0 zł/1 zł (wewnętrznie rachunki/zewnętrzne rachunki)
|
Prowadzenie rachunków walutowych
|
|
Karty walutowe
|
|
Przewalutowanie
|
|
Przelew europejski SEPA
|
|
Przelew zagraniczny SWIFT
|
0,15% prowizji – min. 20 zł maks. 130 zł |
Wpłata/wypłata walut w oddziale
|
0,6%, min. 20 zł |
Dodatkowe funkcje
|
Limit w rachunku bieżącym, karta wielowalutowa, Usługa E-Ksiegowości, Kantor internetowy, Terminal za 0 zł |
Płatności mobilne
|
Blik, Google Pay, Apple Pay |
Klient banku PKO BP w ramach założonego rachunku firmowego otrzymuje darmowy dostęp:
Ilość oraz jakość dodatkowych usług jest adekwatna, znajdziemy tak naprawdę wszystko czego możemy potrzebować w niedużej firmie.
Jako właściciel rachunku pomocniczego przedsiębiorca może wpłacać na niego część firmowych środków, a następnie udostępniać je pracownikowi, który będzie mógł wypłacać środki za pomocą karty debetowej wydanej do konta, np. płacąc za zakupiony towar dla firmy. Istnieje możliwość założenia kilku kont pomocniczych w różnych walutach. Do wyboru 21 walut.
Aplikacja mobilna służy między innymi do dokonywania szybkich i bezpiecznych przelewów zewnętrznych i wewnętrznych, płatności zbliżeniowych telefonem, kontroli stanu konta i historii zrealizowanych operacji bankowych, wpłat i wypłat gotówki z bankomatów/wpłatomatów bez używania karty.
Platforma księgowa online jest usługą umożliwiającą szybkie wystawianie faktur i dokumentów przychodowych. Dzięki niej finanse firmy są cały czas dostępne i pod kontrolą. Przedsiębiorca ma możliwość szybkiego rozliczania podatków. Platforma e-Księgowościbezpłatna jest przez okres 6 miesięcy od otwarcia konta firmowego.
Internetowa platforma wymiany walut oferuje atrakcyjne warunki związane z wymianą walut. Transakcje mogą być wykonywane natychmiast już od 1 euro. Na platformie iPKO dealer dostępne są produkty:
Bank umożliwia obsługę i rozliczanie transakcji bezgotówkowych dokonywanych za pomocą kart płatniczych w sklepach stacjonarnych i internetowych w ramach współpracy z firmą eService. Przedsiębiorca może skorzystać z terminala płatniczego na korzystnych warunkach. Obsługiwane są karty: VISA, MasterCard, Diners Club, Maestro, Discover, American Express.
We wniosku przedsiębiorca musi podać swoje dane osobowe oraz dane firmy, wybrać ofertę, ustalić limity transakcji gotówkowych i bezgotówkowych. Następne kroki to:
Konto staje się aktywne od momentu dostarczenia przez kuriera do banku podpisanej umowy o założenie konta firmowego. Środkami dostępnymi na koncie przedsiębiorca może zarządzać za pomocą aplikacji iPKO lub IKO.
Istnieje możliwość założenia konta w tradycyjny sposób, osobiście w placówce banku lub telefonicznie przez infolinię. Dla obecnych klientów PKO BP uprościło cała procedurę i podpisanie umowy możliwe jest z użyciem obecnych danych dostępowych.
W naszej opinii rachunek firmowy PKO BP to dobre konto, oferta produktowa jest różnorodna, natomiast koszt prowadzenia rachunku jest na akceptowalnym poziomie. Warunek zwalniający z opłat na poziomie wpływu min. 2 000 zł/m-c oraz 5 transakcji kartą, powoduje iż musimy być co najmniej średnio aktywni. W tej kwestii rachunki konkurentów są trochę bardziej przystępne (warunki zwalniające to zazwyczaj przelew do ZUS oraz w przypadku karty kilkaset złotych transakcji – 300-500 zł).
Przechodząc dalej do opinii użytkowników/klientów na temat konta firmowego PKO BP. Jeżeli chodzi o samą ofertę oraz jakość produktu, to w tym przypadku nie ma raczej negatywnych opinii. To by potwierdzało również nasze doświadczenia z tym bankiem, gdzie śmiało możemy ocenić PKO BP w kategorii Dobry/Bardzo Dobry. Oczywiście można się przyczepić do pojedynczych kwestii, ale nie jest to nic bardzo istotnego.
Niestety to gdzie bank wypada bardzo słabo to szeroko pojęta obsługa klienta, zarówna infolinia jaki i oddziały banku. W tym przypadku narzekają klienci indywidualni jak i firmowi. Po pierwsze długi czas oczekiwania i problem z dodzwonieniem się. Jak już się dodzwonimy to zwykle trafiamy na średnio kompetentne osoby i jesteśmy odsyłani do innych pracowników lub po prostu zbywani. Dla osób które korzystają z obsługi oddziałowej jest nawet gorzej, placówki PKO BP są oblegane przez całe rzesze emerytów. Wchodzą do oddziały możemy odnieść wrażenie, że się pomyliliśmy i zamiast do banku trafiliśmy do przychodni lub szpitala. W tym przypadku w pełni podzielamy opinii klientów, słaba stroną banku jest szeroko pojęta obsługa klienta.
Podsumowują, w naszej opinii produkt konta firmowego PKO BP z cała pewnością jest warty rozważenia. Sam rachunek plasuję się w ścisłej czołówce kont firmowych, to na co zwracamy uwagę to wyższe wymagania, jeżeli chodzi o warunek zwalniający z opłaty za prowadzenia konta/karty oraz średnia jakość obsługi klientów. W przypadku jakichkolwiek pytań, zachęcamy do pozostawienia komentarza w sekcji poniżej. Również zachęcamy do dzielenia się opinią na temat produktu.
Bardzo niezadowolony z same firmowego konto. Konto personalne pracuje bez narzekań, ale firmowe pokazało mi wszystkie problemy banku.
Moja pierwsza klientka płatność zniknęła i bank nie mogę nic odpowiedź. Mój klient zrobił bank transfer z USA, na następny dzień WISE transfer doszedł do mojego banku. Po informacji z artykułu PKO płatność muszę być na konto za 2 roboczy dni. Za tydzień napisałem do specjalista który odpowiedzialny za moje konto. On odpowiedział ze po roku 2022 przelewy z USA maja długie weryfikuje zrzez sankcji (nie wiem, do czego tut sankcji, amerykańcy już znają różnice pomiędzy rościanami a polakami). Na drugi ta trzech email nie było odpowiedzi. Forma dla zwrotnego związku nie dała żadnej odpowiedzi. Na dzień 14j zadzwonił do tego ze pracownika banku, on mówił ze to dziwne i on zrobie zadanie do technicznego zespolą. Na następny dzień ja zadzwonił do niego jeszcze raz i jego numer nie pracował o 15.45 (a musi pracować do 17j) Na następny dzień on mówił ze audyt techniczny jest bardzo komplikowany, nie wie jak długo może trwać i ich bank nie odpowiedzialny za operacji innych banków. Ze strony klienta zrobili prośbę ob weryfikacji operacji do jego banku i otrzymali potwierdzenie ze operacja była wykonana i wszystkie dani sa prawidłowy.
Za pol miesiąca nie mam pieniądze i jeszcze musze za to spłacić podatek. I nigdy nie otrzymywał żadnych próśb z PKO o nadaniu dodatkowej informacji (mam aplikacje, telefon komórkowy, email).
Nikomu nie radze
Najgorszy bank z jakim się spotkałem. Zlecam przelew w aplikacji, ale nie wyskakuje błąd. Dowiaduję się po kilku dniach od windykacji, że przelew nie wyszedł. Porażka! Reklamacje i inne próby rozwiązania problemu nic nie dają. Nie polecam.